عضو انجمن جراحان عمومی ایران با بیان اینکه درد نظام سلامت با سرانه پایین درمان حل نمی شود، گفت: یکی از پیامدهای این مساله آن است که پزشکان در یکی از بیمارستان خصوصی که کار می کنم، زیر میزی می گیرند و افرادی که این کار را نمی کنند، مورد تمسخر سایران واقع می شوند.

درد نظام سلامت با سرانه پایین درمان حل نمی شود

سلامت نیوز: عضو انجمن جراحان عمومی ایران با بیان اینکه درد نظام سلامت با سرانه پایین درمان حل نمی شود، گفت: یکی از پیامدهای این مساله آن است که پزشکان در یکی از بیمارستان خصوصی که کار می کنم، زیر میزی می گیرند و افرادی که این کار را نمی کنند، مورد تمسخر سایران واقع می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «سیدهاشم سیدمهدی» روز دوشنبه در نشست خبری افزود: برای درمان و معالجه هر بیماری مجموعه ای از خدمات لازم است، این در حالیست که پزشکی ما دچار دردی است که تاکنون درمان نشده و باید در یک مجموعه کامل به آن رسیدگی شود و این درد ناشی سرانه پایین درمان است.

وی ادامه داد: تا زمانیکه سرانه درمان با نرخ تورم تطبیق داده نشود، درد نظام سلامت حل نمی شود.

سیدمهدی گفت: با در نظر گرفتن تورم، هنوز تعرفه 30 سال پیش را دریافت می کنیم، در نتیجه زیرمیزی نیز حل نمی شود.

وی تصریح کرد: در برخی بیمارستان های خصوصی مانند بیمارستانی که در آن کار می کنم، می بینیم که فقط دو پزشک زیرمیزی نمی گیرند و پزشکانی که زیرمیزی دریافت نمی کنند، مورد تمسخر سایرین قرار می گیرند.

سیدمهدی با تاکید بر اینکه باید پزشکان عمومی آموزش های لازم را ببینند، گفت: دوره های آموزشی باید برای جراحان در نظر گرفته شود تا این خط و مرزهایی که بین جراحی ها وجود دارد، از بین برود.

وی افزود: باید عادت کنیم به صورت تیمی کار کنیم، زیرا در جامعه ما اصول اخلاقی وجود دارد اما کار اجتماعی بلد نیستیم، انجام دهیم.

سیدمهدی با اشاره به آمار بیکاری هفت هزار پزشک عمومی در کشور گفت: این پزشکان آموزش های اطفال، داخلی و غیره را دیده اند اما نمی توانند کاری کنند، بهتر است حد و مرزهای تخصصی را برداریم تا بتوانند به امرار معاش بپردازند.

عضو انجمن جراحان عمومی کشور خاطرنشان کرد: پزشک عمومی نیز حق انجام جراحی آپاندیس را دارند، البته به شرط اینکه مهارت لازم را کسب کرده باشد. تنگ نظری نباید در این زمینه داشته باشیم، قانون هم این حق را داده که اگر پزشک دوره لازم را دیده باشد ممانعتی در انجام آن وجود ندارد.

سیدمهدی تاکید کرد: تا زمانیکه کار جمعی در زمینه پزشکی وجود نداشته باشد، دخالت پزشکان در تخصص های یکدیگر نیز حل نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha