دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

اعضای باند سارقان حرفه ای که به شیوه تصادف ساختگی اقدام به آدم ربایی و سرقت می کردند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران شناسایی و در عملیاتی همزمان دستگیر شدند.

سلامت نیوز: اعضای باند سارقان حرفه ای که به شیوه تصادف ساختگی اقدام به آدم ربایی و سرقت می کردند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران شناسایی و در عملیاتی همزمان دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، آذرماه سال 1392 و با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو سواری هیوندا" ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 9 شب 20 شهریور سال 92 با خودرو سواری در حال بازگشت از محل کار خود در منطقه خادم آباد شهریار بودم .
ناگهان یک دستگاه خودرو سواری پژو با 5 سرنشین ، در جاده شهریار از پشت سر با من تصادف کرد و من نیز برای بررسی میزان خسارت ناشی از تصادف در حاشیه جاده توقف کردم . به محض پیاده شدن از داخل ماشین ، ناگهان 5 سرنشین خودرو پژو 405 به سمت من حمله ور شده و مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند . آنها قصد داشتند تا با تهدید اسلحه کمری مرا سوار ماشین خود کنند که در یک لحظه از غفلت یکی از آنها که برای لحظه ای دستم را رها کرده بود ، استفاده کرده و با حرکت در عرض جاده از دستشان فرار کردم و آنها نیز به سرعت سوار هر دو ماشین شده و از محل متواری شدند .

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت مسلحانه که بر اساس اظهارات شاکی پرونده قصد ربایش وی را داشتند ،
پرونده های مشابه دیگری از سوی دادسرای جنایی تهران به پلیس آگاهی با موضوع آدم ربایی و اخاذی" ارجاع شد . بررسی اظهارات تمامی شکات نشان داد در تمامی این پرونده ها سارقین به شیوه ای مشابه اقدام به ایجاد تصادف ساختگی در محدوده اتوبان آزادگان کرده و پس از آدم ربایی صاحب خودرو ، اقدام به اخاذی از آنها کرده اند .

یکی از این شکات که سارقین اقدام به اخاذی 120میلیون تومانی از وی کرده بودند ، پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت : دوم اردیبهشت امسال ، در محور اتوبان تهران – ساوه با دو دستگاه خودر و سواری در حال بازگشت به سمت تهران بودیم . بعد از گذشتن از عوارضی ، یک دستگاه خودرو پژو از پشت سر با من تصادف کرد . در حاشیه جاده توقف کردم که جوانی حدود 20 الی 25 ساله از ماشین پژو پیاده شد و به سمت ماشین من حرکت کرد . ناگهان این جوان از پشت سر مرا گرفت و همزمان با وی ، چهار نفر دیگر از پژو پیاده شده و با کتک و ضرب و شتم ، مرا به زیر صندلی عقب ماشین خودم انداختند . در داخل خودرو مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودم و درخواست 300 میلیون تومان پول داشتند . تحت فشارهای شدید آنها ، سه عابر بانک حاوی  120 میلیون تومان را در اختیارشان گذاشتم . آنها به سرعت حرکت می کردند تا به فلکه دوم صادقیه رسیدیم . فکر کنم حدود ساعت 1 شب بود که پس از بستن چشم ها ، دست ها و پاهایم ، مرا به مکان نامعلومی بردند . آنها طی این مرا تهدید به کشتن می کردند اما سرانجام با چشمانی بسته و پس از برداشت تمامی پول های داخل عابر بانک ها ، مرا در ساعت 16 فردای آنروز با چشمانی بسته و در منطقه شهرک غرب رها کرده و از محل متواری شدند .

در پرونده مشابه دیگری ، شاکی پس از حضوری در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت : ساعت شش صبح  یک دستگاه خودرو سواری در اتوبان آزادگان – ابتدای جاده ساوه از پشت سر با خودرو من تصادف کرد . به محض توقف ،
سه نفر جوان از ماشین پیاده شده و به زور سوار خودرو من شدند و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند . چشمانم را بستند . نمی دانم کجا بودیم فقط این را می دانم که خودرو در حال حرکت بود تا اینکه مجبور شدم با همسرم تماس گرفته و از او درخواست کنم تا مبلغ 300 هزار تومان را به حساب عابر بانکم واریز کند  .

در ادامه رسیدگی به پرونده "سرقت و آدم ربایی مسلحانه منجر به تهدید ، ضرب و شتم شدید و نهایتا اخاذی" و در شرایطی که سارقین تلاش کرده بودند تا هیچگونه اثر و نشانی از خود بجای نگذارند ، اما با انجام سلسله اقدامات پلیسی پیچیده ای که از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد تمامی اعضای گروه سارقین
مورد شناسایی قرار گرفتند .

اعضای گروه سارقین به نام های اسماعیل ، یوسف ، رضا ، حسام ، سجاد و محمد ، همگی از مجرمین سابقه داری هستند که بارها به اتهام ارتکاب سرقت های خشن به ویژه سرقت های مسلحانه تحت تعقیب قرار داشته و یکی از آنها به نام محمد  با داشتن محکومیت 17 سال زندان به اتهام سرقت مسلحانه تحت تعقیب قرار داشت .

با شناسایی مخفیگاه هر شش متهم در سه منطقه قلعه حسن خان ، شهریار و پرند ، هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی انجام و سرانجام در سه عملیات مشترک و همزمان ، ساعت 11 صبح 22 شهریور امسال تمام متهمان دستگیر و
به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و پس از مواجه حضوری با چند تن از شکات مورد شناسایی قرار گرفتند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : هر شش متهم پرونده در همان مراحل اولیه تحقیقات ، به چندین فقره سرقت به شیوه و شگرد مشابه و به ویژه در محدوده اتوبان آزادگان اعتراف کرده اند . در حال حاضر نیز ، هر شش متهم با قرار قانونی صادر شده از سوی مقام قضایی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha