دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 120560

رئیس اداره کل محیط زیست تهران با بیان اینکه بحران جدی آب در تهران وجود دارد ،گفت: از امروز 24 شهریورماه برخورد جدی با مشترکین پرمصرف آب در تهران آغاز شده است.

سلامت نیوز: رئیس اداره کل محیط زیست تهران با بیان اینکه بحران جدی آب در تهران وجود دارد ،گفت: از امروز 24 شهریورماه برخورد جدی با مشترکین پرمصرف آب در تهران آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،  محمدهادی حیدرزاده عصر دوشنبه در اولین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در سال جاری که با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزارت کشور، استانداری، معاینه فنی، پلیس راهور ناجا و ستاد مدیریت بحران برگزار شد،در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری مصوبه‌ای در هیأت وزیران درباره کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای تهران، ابلاغ شد. بر همین اساس کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس اداره کل محیط زیست تهران با بیان اینکه این مصوبه دارای محورهای متعدد است، افزود: بررسی وضعیت آلودگی منابع ثابت و متحرک، آموزش و تنویر افکار عمومی از جمله این محورها است همچنین اجرای مصوبات استانی و همچنین بررسی کیفیت سوخت نیروگاه‌ها و استفاده از خودروهای برقی در این کارگروه ملی پیگیری می‌شود.

وی در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: 70 درصد آلودگی‌ها در کلانشهر تهران ناشی از منابع متحرک است.

تا پایان آبان ماه تهران فقط دو روز بارانی می‌شود

وی با اشاره به پیش‌بینی کاهش تعداد روزهای بارانی در پائیز امسال ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی انتظار می‌رود تا پایان آبان ماه سال جاری فقط دو روز شاهد بارش باران در کلانشهر تهران باشیم.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به بروز پی‌درپی گردوغبار در استان تهران، گفت: طوفان اخیر در این کلانشهر موجب شد تا خاک بیابان‌های اطراف خورد شود و با کوچکترین وزش باد، گردوغبار برخاسته شود.

رئیس اداره کل محیط زیست تهران با بیان اینکه فعالیت معادن اطراف تهران نیز در بروز پدیده گردوغبار نقش دارند، ادامه داد: هم‌اکنون با بحران جدی آب روبرو هستیم اما نمی‌دانم چرا مسئولان این مهم را اطلاع‌‌رسانی نمی‌کنند. بحران‌ها را باید با مردم در میان گذاشت و از امروز برخورد جدی با پرمصرف‌های شهر تهران آغاز شده است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیریت آب در بخش کشاورزی متناسب نیست به طوری که 90 درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره کل محیط زیست تهران با بیان اینکه ارتقاء سطح استاندارد سوخت و خودرو از اقدامات مناسبی بوده که صورت گرفته است، ابراز داشت: هم‌اکنون در 123 جایگاه شهر تهران سوخت با کیفیت مناسب توزیع می‌شود.

 سوخت یورو 4 تا پایان سال جاری در تمام کلانشهرها توزیع می‌شود

وی گفت: از اول مهرماه بنزین یورو 4 در اراک، کرج و تبریز توزیع می شود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تمام کلانشهرهای کشور شاهد توزیع بنزین یورو 4 خواهند بود.

حیدرزاده در ادامه یادآور شد: هم‌اکنون خوشبختانه خودروهای تولیدی شرکت‌های خودروسازی داخلی بر اساس استاندارد یورو 4 تولید و توزیع می‌شود که این مهم از خرداد ماه سال جاری محقق شد.

وی با اعلام اینکه 5 ساله بودن قانون معاینه فنی از جمله مشکلاتی است که همچنان ادامه دارد، افزود: منابع ثابت در استان تهران آلودگی‌های قابل ملاحظه‌‌ای را تولید می‌کند که از جمله آن می‌توان به پالایشگاه و معادن سیمان اشاره کرد.

به گفته رئیس اداره کل محیط زیست تهران چنانچه صنایع و واحدهای آلاینده به تعهدات زمانی خود برای کنترل آلودگی پایبند نباشند، حتما درباره آنها اعمال قانون صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha