سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 120591

با نزدیک شدن به فصل پاییز و سرد شدن هوا بسیاری از افراد در معرض ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی قرار می‌گیرند و درگیر عفونت‌های بینی وسپس گوش می‌شوند که با مراقبت نکردن این عفونت افزایش می‌یابد و باعث تورم و دردناک شدن گوش می‌شود.

سلامت نیوز: با نزدیک شدن به فصل پاییز و سرد شدن هوا بسیاری از افراد در معرض ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی قرار می‌گیرند و درگیر عفونت‌های بینی وسپس گوش می‌شوند که با مراقبت نکردن این عفونت افزایش می‌یابد و باعث تورم و دردناک شدن گوش می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، در بینی تمام افراد میکروب‌های مفیدی زندگی می‌کنند که با عوامل خارجی که وارد بینی می‌شوند مبارزه کرده و جلوی تکثیر آنها را می‌گیرند. این میکروب‌ها تا زمانی که در بینی هستند خللی در بدن ایجاد نمی‌کنند. اما این باکتری‌ها می‌توانند در شرایطی خاص به گوش میانی بروند و باعث عفونت در گوش میانی شوند.  بینی با ویروس آنفلوآنزا عفونی می‌شود. با عفونی شدن بینی دیواره‌های آن ملتهب می‌شود و تعداد باکتری‌ها در این مکان افزایش پیدا می‌کند. با افزایش باکتری‌ها در دیواره بینی این عفونت زیاد شده و به گوش میانی منتقل می‌شود و باعث عفونی شدن گوش و دردناک شدن آن می‌شود.

عفونت‌های گوش میانی در کودکان بسیار دردناک و خطرناک است و موجب به خطر افتادن سلامتی آنها می‌شود. عفونت‌های ویروسی آنفلوآنزا می‌تواند برای بزرگسالان نیز بسیار شدید و خطرناک باشد و بدن فرد مبتلا به بیماری را به‌شدت ضعیف کند همچنین این عفونت‌ها می‌تواند علاوه‌بر گوش میانی بیمار به دستگاه تنفسی وی نیز آسیب‌ وارد کند.  مقابله با آنفلوآنزا کار چندان ساده‌ای نیست و مراقبت زیادی را برای بهبود کامل می‌طلبد.

بعد از مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای مناسب می‌توان با نوشیدن مایعات گرم و خوردن مرکبات، عسل وبخورکردن و گرفتن دوش آب گرم سعی در بهبود سریع‌تر بیماری کرد. همچنین در طول بیماری سیگارنکشیدن می‌تواند عمل بهبودی بیمار را تسریع کند زیرا قرار گرفتن در معرض دود سیگار موجب بیشتر شدن فعالیت‌های ویروسی و باعث پخش شدن ویروس در دستگاه تنفسی و گوش می‌گردد و باعث پیشرفته شدن آنفلوآنزا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha