سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 120599

شاد بودن زن و مرد در حفظ و ثبات زندگی مشترک آنها چه تأثیری دارد؟ آیا هر دو نفر نقش یکسانی در این موضوع ایفا می کنند؟ تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است، شادی زنان اثر بیشتری در دوام یک ازدواج دارد.

زنان شاد زندگی زناشویی طولانی ­تری دارند

سلامت نیوز: شاد بودن زن و مرد در حفظ و ثبات زندگی مشترک آنها چه تأثیری دارد؟ آیا هر دو نفر نقش یکسانی در این موضوع ایفا می کنند؟ تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است، شادی زنان اثر بیشتری در دوام یک ازدواج دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، شادی زنان در زندگی مشترک صرفه نظر از اینکه همسر آنها واقعاٌ فردی شاد باشد یا نه موجب خوشنودی و رضایت بیشتر او از زندگی می شود. در واقع زمانی که رضایت یک زن از زندگی مشترک باعث می شود او با شور و شوق بیشتری برای حفظ زندگی و همراهی با همسرش تلاش کند، طبیعتاً نتیجه چنین تلاشی اثر مثبتی بر کیفیت زندگی زناشویی می گذارد. اما از آنجایی که اکثر مردان تمایل کمتری به صحبت کردن در مورد رضایت یا عدم رضایت از زندگیشان دارند، ناراحتی یا خوشحال بودنشان کمتر به همسرشان منتقل می شود.

در این تحقیق از 394 زوج مورد مطالعه خواسته شد تا گزارشی از وضعیت زندگی مشترک خود ارائه دهند، در این گزارش آنها به تعداد مشاجراتی که داشتند و احساساتشان در مورد 24 گذشته باید اشاره می کردند. تحلیل داده ها نشان داد اغلب مردان در مقایسه با زنان دید مثبت تری نسبت به زندگی مشترکشان داشتند. اما نکته مشترک درباره زنان و مردان ارتباط میان شادی و احساس رضایت از زندگی است، در واقع هر چه میزان شادی بیشتر باشد رضایت از زندگی هم افزایش میابد.

شادی یک زوج در زندگی به حدی اهمیت دارد که احتمال ابتلا آنها به بسیاری از بیماری قلبی یا برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد، در طرف مقابل یک ازدواج نا موفق و زندگی زناشویی ملتهب احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. هر چند نباید فراموش کرد شادی زن خانواده تأثیر به سزایی در تقویت روحیه دیگر اعضای خانواده به خصوص مردان می گذارد و این موضوع پایداری یک زندگی را افزایش می دهد.

منبع natureworldnews


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha