عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص گردشگری سلامت در کشور گفت: تا زمانی که زیرساخت های گردشگری در کشور فراهم نشود، توجه به توریسم سلامت بیهوده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص گردشگری سلامت در کشور گفت: تا زمانی که زیرساخت های گردشگری در کشور فراهم نشود، توجه به توریسم سلامت بیهوده است.

حمیدرضا عزیزی فارسانی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه زیرساخت های گردشگری در کشور ضعیف است، اظهار داشت: با توجه به اینکه زیرساخت های گردشگری در کشور ضعیف است و عملا در یک استانی مانند چهارمحال و بختیاری که اکوتوریسم و طبیعت گردی و منابع طبیعی زیادی داریم اما هنوز اصل گردشگری در آنجا مهیا نشده لذا توجه به توریسم سلامت نیز بیهوده است.
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تأکید بر این مطلب که زمانی بحث توریسم سلامت مطرح می شود که زیرساخت های آن در کشور فراهم شده باشد، افزود: گردشگری در کشور ما دچار ضعف بوده و عملا هیچ اقدامی در گردشگری صورت نگرفته است و تا زمانی که اصل مساله گردشگری درست نشود، ما نمی توانیم توریسم سلامت داشته باشیم.
وی تصریح کرد: البته در حال حاضر بیماران خارجی به خاطر ارزان بودن درمان به کشور ما مراجعه می کنند نه اینکه مکانی در کنار بیمارستان ها داشته باشیم تا آن ها جهت گردشگری در کنار درمان از آن استفاده کنند.
این نماینده مجلس افزود: اگر مجلس می خواهد موضوع گردشگری سلامت را پیگیری کند باید اول به بحث گردشگری کشور توجه کند و پس از آن باید بعد امکانات سلامت و تجهیزات بیمارستان ها را مطلوب کنیم تا بتوان گفت چنین بیمارستان های مجهزی داریم و می توانیم آماده پذیرش بیماران خارجی باشیم.
عزیزی خاطرنشان کرد: اکثر بیمارانی که از مرز به کشور ما می آیند به خاطر ارزان بودن طبابت بوده یا کمبود امکانات در کشورشان است. بنابراین ما می دانیم که کسی به خاطر توریسم سلامت به ایران نمی آید بلکه تنها به خاطر ارزان بودن درمان وارد کشور می شوند.
به گزارش پانا، محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت اخیرا با تاکید بر اهمیت توسعه گردشگری سلامت و استاندارد سازی ارائه خدمات اعلام کرده است که بخشی از شهرهای ایران، بیماران خارجی پذیرش می‌شوند اما با وجود پتانسیل ها و ظرفیت‌های موجود ، سهم کشورمان از بازار گردشگری سلامت در منطقه محدود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha