عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از صدور کارت سلامت ایرانیان به صورت الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با مراجعه مردم به مراکز بهداشتی، سابقه بهداشتی ‌شان به صورت الکترونیکی ثبت می شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از صدور کارت سلامت ایرانیان به صورت الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با مراجعه مردم به مراکز بهداشتی، سابقه بهداشتی ‌شان به صورت الکترونیکی ثبت می شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به صدور کارت سلامت ایرانیان به صورت الکترونیکی اظهار داشت: با صدور این کارت رصد دقیقی نسبت به بیماری ها و نیاز آن ها انجام می شود و در واقع ابعاد مختلف مسکلات بیماران در اختیار سیستم نظام سلامت قرار می گیرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه با وجود سیستم الکترونیکی سلامت هزینه ‌های درمان نیز کاهش می یابد، افزود: در هفته دولت کار الکترونیکی کردن پرونده سلامت آغاز شده و امیدواریم وزارت بهداشت با کمک وزارت تعاون در آینده نزدیک توزیع کارت سلامت الکترونیک را شروع کند.
وی با اشاره به چگونگی سیستم دستیابی به پرونده های الکترونیک گفت: تا آنجا که ما اطلاع داریم تا کنون 557 بیمارستان تحت پوشش وزارت بهداشت به سامانه پرونده الکترونیک سلامت پیوسته اند و معنای دیگر 80 درصد بیمارستان‌ های دولتی به پرونده الکترونیک سلامت پیوسته اند.
رستمیان خاطرنشان کرد: با مراجعه مردم به مراکز بهداشتی، سابقه بهداشتی ‌شان به صورت الکترونیکی ثبت می شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به یکپارچه سازی بیمه های درمانی ضمن تأکید بر این نکته که یکسان سازی نگاه مجلس و کمیسیون بهداشت در بحث بیمه ها است، خاطرنشان کرد: بیمه ها باید به گونه ای باشند که بین افراد مختلف هیچ تفاوتی نباشد و همه مردم به طور یکسان از خدمات بیمه با کمترین هزینه بهره ‌مند شوند. از طرفی تاکنون اقدام قابل توجه در این زمینه صورت نگرفته است.
 
 
 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha