احساس می‌کنید تنها سه روز در هفته کارایی مفید دارید و باقی هفته چندان مفید نیستید؟ چگونه می‌توان این کارایی را افزایش داد و خود را تبدیل به فردی مفید در تمام طول هفته کرد؟ یکی از رازهای این مساله آن است که کارهای اطراف خود را به صورت خودکار تنظیم کنید.

چگونه کارایی خود را در محیط شغلی افزایش دهیم؟

سلامت نیوز: احساس می‌کنید تنها سه روز در هفته کارایی مفید دارید و باقی هفته چندان مفید نیستید؟ چگونه می‌توان این کارایی را افزایش داد و خود را تبدیل به فردی مفید در تمام طول هفته کرد؟ یکی از رازهای این مساله آن است که کارهای اطراف خود را به صورت خودکار تنظیم کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، روی برنامه از پیش تعیین شده خود کنترل داشته باشید باعث خستگی‌تان نشود. انگیزه پیشرفت نیز از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند کارایی فرد را در محیط کاری بهبود ببخشد. این ذهن شماست که موجب حرکت‌تان می‌شود. اما مساله اینجاست که حرکات و فعالیت‌های شما چه تاثیری بر ذهن‌تان می‌گذارد. دعای خیر دیگران یا انرژی مثبتی که برای شما می‌فرستند می‌تواند بر عملکردتان تاثیر‌گذار باشد. یک آرزوی موفقیت ساده می‌تواند روی پیشرفت شما موثر واقع شود. 

از دیگر نکات مهم درمورد این مساله می‌توان به تاثیر بالای خلق و خو اشاره کرد. شادی و اعتمادبه‌نفس هر دو می‌توانند تاثیر زیادی در کارتان داشته باشند. مثبت‌اندیشی و فکر به اینکه امروز می‌تواند شادترین روز زندگی باشد در کار روزمره اثر‌گذار است. از روش‌های تمرین این نوع مثبت‌اندشی صحبت‌های خوش‌بینانه با خود و تجسم ذهنی‌ای است که می‌تواند به فرد کمک کند.  اینکه قواعد و نحوه برخورد ذهن با چیزهای پیرامون را بشناسید و بدانید که مغز انسان در مواجهه با اتفاقات چگونه واکنس نشان می‌دهد می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا عملکرد تیمی و بهره‌وری فردی خود را توسعه دهید. بر این اساس است که دکور دفتر کارتان می‌تواند یکی از شاخص‌های تاثیر‌گذار به حساب بیاید. شاید دوست داشته باشید در دفترتان از چند گلدان استفاده کنید یا ممکن است از رنگ خاصی برای دفتر استفاده کرده‌اید. همه اینها می‌تواند تاثیر زیادی در کارایی فرد داشته باشد. همچنین تلاش برای منظم نگه داشتن میز کار و داشتن وسایل ضروری مانند کاغذ، یادداشت و تقویم جلو دست می‌تواند میزان کارایی فرد را افزایش دهد.  مدیریت زمان‌های مرده هنگامی که در ساعت کاری به سر می‌برید نیز از دیگر نکات با اهمیت است. شاید وقتی دیگران متوجه شوند که شما با خودتان حرف می‌زنید نگاه‌های مشکوکی بیندازند اما مهم نیست. صحبت کردن با خود تاثیر زیادی بر رفتار و توسعه فردی‌تان می‌گذارد.
خواب مناسب و کافی می‌تواند از دیگر مسائل مهم در زمینه کارایی فردی در محیط کار باشد. تلاش نکنید به هر زحمتی که هست شب زود بخوابید و صبح زود بیدار شوید. خلقیات و روحیات بعضی افراد، آنها را در دسته شب‌زنده‌دارها قرار می‌دهد بنابراین عاقلانه‌تر آن است که شیفت دیرتری را برای کار انتخاب کنید. این مساله باعث می‌شود بهتر کار کنید. اما اگر صبح بیدار شدن ناشی از کمی بی‌حوصلگی و تنبلی است این عادت را تغییر بدهید. خواب یکی از مهم‌ترین مسائلی است که روز شما را می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha