چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 120717

انفجار سه مغازه در قم دو كشته و 15 مجروح برجا گذاشت. یكی از این مغازه ها كارگاه چاقو سازی بود كه پرت شدن چاقو به خیابان باعث آسیب به رهگذران شد.

سلامت نیوز:  انفجار سه مغازه در قم دو كشته و 15 مجروح برجا گذاشت. یكی از این مغازه ها كارگاه چاقو سازی بود كه پرت شدن چاقو به خیابان باعث آسیب به رهگذران شد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، بر اثر انفجاری كه در ابتدای خیابان شاه ابراهیم رخ داد، كارگاه چاقوسازی، مغازه چاقوفروشی و موتورسازی مجاور آنها دچار حریق و ریزش آوار شد. شدت انفجار به حدی بود كه باعث پرت شدن اشیای مختلف به افراد رهگذر و موتورسوارانی كه در حال عبور از مقابل مغازه ها بودند شد و آنها را مصدوم كرد.
    عباس جعفری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم در تشریح جزییات این حادثه گفت: این حادثه ساعت 18 و 53 دقیقه به سازمان آتش نشانی قم اعلام شد و در ساعت 18 و 57 دقیقه 6 دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه 30 نیروی آتش نشان در محل وقوع این حادثه حضور پیدا كردند. عملیات آواربرداری با حضور نیروهای آتش نشانی آغاز شد و تنها یك نفر در كارگاه ساخت چاقو كه در طبقه پایین چاقو فروشی فعالیت داشت، زیر آوار مانده بود كه نیروهای آتش نشانی توانستند این فرد را از زیر آوار بیرون بیاورند و اورژانس فوت این فرد را تایید كرده است. مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم خاطرنشان كرد: علت وقوع این حادثه نامعلوم است و تا زمانی كه آواربرداری به صورت كامل صورت نگیرد نمی توانیم علت وقوع حادثه را اعلام كنیم.

محمدجواد باقری، رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی قم گفت: در این حادثه از افراد رهگذر و افرادی كه داخل مغازه ها در حال فعالیت بودند 17 نفر دچار آسیب دیدگی شدند كه نیروهای اورژانس 15 نفر از آنها را به سرعت به بیمارستان رساندند و دو نفر از مجروحان نیز خودشان راهی بیمارستان شدند و به علت شدت انفجار تاكنون دو نفر از افراد مجروح فوت شده اند. رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی قم تصریح كرد: بر اثر شدت انفجار این حادثه هنوز سه نفر از آسیب دیدگان دارای اوضاع نامناسبی هستند و 12 نفر دیگر از افراد رهگذر در بیمارستان بستری شده اند. وی ادامه داد: در محل این حادثه تعداد بسیار زیادی چاقو، قلاب قالی بافی و قیچی وجود داشت كه در هنگام آواربرداری به چهار نفر از نیروهای آتش نشانی آسیب رساند و امدادگران اورژانس نیز آنها را به بیمارستان انتقال دادند.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha