بیمه شدگان تامین اجتماعی باید در زمان دریافت استراحت پزشکی از پزشک معالج بخواهند مدت و نوع بیماری را با دقت ذکر کنند.

سلامت نیوز: بیمه شدگان تامین اجتماعی باید در زمان دریافت استراحت پزشکی از پزشک معالج بخواهند مدت و نوع بیماری را با دقت ذکر کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، سیروس نصیری ؛مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام این مطلب گفت: در پی اعلام نارضایتی برخی از بیمه شدگان در خصوص عدم پذیرش گواهی استراحت پزشکی آنها از سوی شعب تأمین اجتماعی ، مشخص شد در برخی موارد استراحت های پزشکی صادر شده فاقد اطلاعات کامل است.

وی گفت: بیمه شدگان باید توجه کنند که در تمامی گواهی‌های استراحت پزشکی، باید نوع بیماری و مدت آن، بستری در بیمارستان یا استراحت در منزل به تفکیک و صراحت مشخص شده باشد.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: گواهی‌های استراحت پزشکی که در هر نوبت 7 روز یا کمتر باشد (و جمع آنها در طول سال از 15 روز بیشتر نشود) براساس گواهی پزشک معالج قابل‌قبول است.

نصیری همچنین در خصوص استراحت های بیش از 7 روز گفت: اگر مدت گواهی استراحت پزشکی در یک نوبت بیشتر از 7 روز و حداکثر تا 60 روز باشد، مدت استراحت باید به تأیید پزشک معتمد و استراحت‌های بیش از 60 روز در طول سال باید به تأیید شورای پزشکی برسد.
مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان خواست تا به منظور اطمینان از تایید گواهی استراحت پزشکی، در اسرع وقت گواهی های مربوطه را به شعبه تامین اجتماعی ذیربط ارائه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha