محققان می گویند با حذف کربوهیدارت ها و فیبرها در رژیم غذایی می توان از ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر پیشگیری کرد.

غذاهایی که موجب ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر می شوند

سلامت نیوز: محققان می گویند با حذف کربوهیدارت ها و فیبرها در رژیم غذایی می توان از ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر پیشگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، شناسایی غذاهایی که موجب ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر می شوند مهم است زیرا غذاها معمولا از مخلوط مواد غذایی مختلف درست می شوند و علائم این بیماری معمولا چند ساعت طول می کشد.

محققان دانشگاه موناش در ملبورن واقع در استرالیا توصیه هایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ارائه داده اند.

محققان متوجه شدند که علائم سندرم روده تحریک پذیر با مصرف کربوهیدارت ها و فیبرها در غذاهای بسیار خاص، از جمله نان، سیر، پیاز، برخی از میوه و سبزی ها، شیرین کننده های مصنوعی، عسل و فراورده های لبنی بروز می کند.

مشکلی که این کربوهیدرات و فیبرها ایجاد می کنند این است که جذب آنها در روده کوچک ضعیف است.

درحالیکه برخی از مردم می توانند هر نوع غذایی را مصرف کنند و مشکلی هم برایشان پیش نمی آید اما سیستم هاضمه برخی دیگر بسیار حساس است.

در این نوع گروه حساس، مصرف یکی از مواد یاد شده و یا ترکیب آنها می تواند باعث بروز التهاب و سندرم روده تحریک پذیر شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،در یک مطالعه محققان استرالیایی از افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر خواستند تا کربوهیدارت ها و فیبرها را از غذای خود حذف کنند.

این مطالعه که دو سال پیش منتشر شد نشان داد که در 74 درصد از افراد مورد مطالعه علائمی مانند نفخ، درد شکمی، گاز، آروغ زدن بیش از حد، اسهال و یبوست در آنها به طور چشمگیری بهبود یافته است.

یافته های این مطالعه متخصصان گوارش کالج کینگ لندن را بسیار تحت تاثیر قرار داد بطوریکه انها این رژیم غذایی را اقتباس کردند و آن را به متخصصان تغذیه برای کمک به بیماران انگلیسی آموزش دادند.

محققان می گویند: دشوارترین علائم سندرم روده تحریک پذیر نفخ است حتی معده برخی از بیماران تا 20 سانتی متر بر اثر نفخ باد می کند، اما رعایت این رژیم غذایی به طور قابل توجهی مشکل آنها را حل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha