معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از خریداری عصاهای هوشمند لیزری ویژه نابینایان خبر داد و گفت: به کمک امواج ساطع شده توسط این عصا موانع از چند متری فرد نابینا تشخیص داده می شود.

سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از خریداری عصاهای هوشمند لیزری ویژه نابینایان خبر داد و گفت: به کمک امواج ساطع شده توسط این عصا موانع از چند متری فرد نابینا تشخیص داده می شود.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، با اشاره به ضرورت بهره گیری افراد معلول از آخرین تکنولوژی ‌های توانبخشی مربوط به خود، تصریح کرد: معلولان باید از این تکنولوژی ها مطلع باشد و ما نیز آن ها را مطلع خواهیم کر چرا که نیاز امروز معلولان تکمیل جامعه اطلاعاتی پیرامون خود است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه برنامه ‌ریزی‌ برای توانمند سازی معلولان از جمله نابینایان و افراد ضایعه نخاعی در کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: بر این اساس عصاهایی برای نابینایان خریداری شده که در اختیار آن ها قرار می گیرد و خرید این تجهیزات رو به افزایش است تا به افراد بیشتری ارائه شود.
وی در ادامه افزود: در همین راستا سازمان بهزیستی کشور از سال جاری به خرید عصای هوشمند لیزری برای نابینایان اقدام کرده و تعدادی را به در اختیار این افراد قرار داده است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی درخصوص تفاوت عصاهای هوشمند با سایر عصاهای نابینایان گفت: این عصا در تشخیص موانع به نابینا کمک می ‌کند و مواقعی که امواج ساطع شده از این عصا به مانعی در چندین متری مقابل نابینا برخورد می ‌کند، منعکس شده و به صورت لرزشی به وی هشدار می ‌دهد.
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر نابینایان و کم ‌بینایان به تجهیزات بیشتری نیاز دارند، خوشبختانه سازمان بهزیستی برای رفع نیازهای این افراد اقداماتی را انجام داده و در دستور کار خود دارد تا این افراد بتوانند نیازهای خود را مرتفع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha