قربانی زورگیری پس از شكایت وقتی از كلانتری خارج شد، تصور نمی كرد كه رویارویی با متهمان قتل او را رقم می زند اما اكنون متهمان قتل او پس از محاكمه در دادگاه كیفری به اعدام، زندان و شلاق محكوم شدند.

سلامت نیوز: قربانی زورگیری پس از شكایت وقتی از كلانتری خارج شد، تصور نمی كرد كه رویارویی با متهمان قتل او را رقم می زند اما اكنون متهمان قتل او پس از محاكمه در دادگاه كیفری به اعدام، زندان و شلاق محكوم شدند.


    مقتول كه «عدنان» نام داشت، شامگاه سه شنبه 28 آبان سال 92 در حالی كه از بلوار قدس در منطقه دولت آباد عبور می كرد طعمه دو زورگیر موتورسوار شد. آنها با تهدید، گوشی تلفن همراه مرد را سرقت كرده و در یك چشم به هم زدن از آنجا فرار كردند. تلاش های این مرد برای دنبال كردن زورگیران به جایی نرسید و سرانجام او برای گزارش این سرقت به كلانتری 167 دولت آباد رفت.


    دقایقی بعد شاكی همراه یكی از دوستانش از كلانتری بیرون آمد تا به خانه اش برود اما هنوز چند دقیقه از آنجا دور نشده بود كه دو جوان زورگیر را در میدان قدس دولت آباد دید. عدنان خودرویش را كنار خیابان پارك كرد تا سراغ سارقان برود اما آن دو به وی حمله كردند. در ادامه یكی از سارقان كه خود را در مخمصه می دید چاقویی از جیبش بیرون كشید و دو ضربه پی در پی به گردن عدنان زد. دوست عدنان تلاش كرد تا با انتقال او به درمانگاه دارالتوحید جانش را نجات دهد اما وی به دلیل شدت خونریزی دقایقی بعد روی تخت بیمارستان جان باخت.


    دقایقی بعد از این حادثه ماموران كلانتری دولت آباد برای دستگیری عاملان قتل این مرد به تكاپو افتادند. از آنجا كه ماموران حتم داشتند ضاربان هنوز در آن حوالی هستند، با اجرای طرح مهار نخستین گام را برای به دام انداختن قاتل فراری برداشتند و در قالب چند گروه به گشت زنی پرداختند. در حالی كه هنوز ساعتی از مرگ عدنان نمی گذشت ماموران به دو جوان موتورسوار مظنون شدند و به آنها دستور ایست دادند. در نگاه اول همه چیز طبیعی به نظر می رسید و دلیلی برای بازداشت آنها وجود نداشت ولی لحظه یی بعد در حالی كه یكی از مظنونان قصد داشت سوار موتوسیكلت شود چاقویی خون آلود از جیبش بیرون افتاد و به سرنخی برای رازگشایی از این جنایت تبدیل شد.


    همچنین در بازرسی از متهمان شش دستگاه تلفن همراه كشف شد.
    در چنین شرایطی این دو جوان دستگیر و به كلانتری منتقل شدند. زمانی كه دستگیر شدگان در معرض دید دوست مقتول، به عنوان تنها شاهد این جنایت قرار گرفتند او یكی از آنها را به عنوان ضارب شناسایی كرد.
    جوان 19 ساله به نام میثم كه شواهد را علیه خود می دید

در همان مراحل اولیه بازجویی اتهامش را پذیرفت و كشتن عدنان را برعهده گرفت. او گفت من و همدستم از چند ساعت قبل از این حادثه شروع به سرقت كرده و چند گوشی تلفن زورگیری كردیم كه آخرین نفر مقتول بود. ما تصور می كردیم بعد از سرقت صاحب گوشی ها را نمی بینیم اما یك ساعت بعد او در میدان قدس دولت آباد ما را دید و با یكدیگر درگیر شدیم. من قصد نداشتم كسی را بكشم. او اجازه نمی داد فرار كنیم. من هم از ترس اینكه دستگیر شوم چاقو كشیدم و چند ضربه به وی زدم.


    با تكمیل تحقیقات، پرونده برای محاكمه به شعبه 71 دادگاه كیفری فرستاده شد. صبح دیروز دو متهم در شعبه 71 دادگاه كیفری و به ریاست قاضی عزیزمحمدی پای میز محاكمه قرار گرفتند.
    در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح كیفرخواست گفت: در این پرونده میثم متهم به سرقت، قتل عمدی و جعل عنوان و امیر متهم به جعل عنوان و شركت در سرقت هستند. متهمان با معرفی خود به عنوان مامور پلیس اقدام به سرقت دو گوشی تلفن همراه از مقتول كرده بودند. با توجه به مستندات موجود در پرونده برای متهمان تقاضای مجازات قانونی دارم.


    در ادامه اولیای دم مقتول در جایگاه قرار گرفته و برای قاتل تقاضای قصاص كردند.
    رییس دادگاه با تفهیم اتهام به میثم از او خواست به دفاع از خود بپردازد كه متهم در دفاع از خود گفت: آن روز قرص خورده بودم و حال خوبی نداشتم. مقتول با ما تصادف كرد كه با او درگیر شده و نمی دانم چه كسی به گردن او چاقو زد.
    سپس امیر در جایگاه قرار گرفت و گفت: آن روز ما از یك افغانی تلفن همراه سرقت كردیم و هیچ سرقتی از مقتول انجام ندادیم. عدنان برای یك دختر ایجاد مزاحمت كرده بود كه بر سر این موضوع با او درگیر شدیم. بعد به مسیر خود ادامه دادیم كه مقتول با ماشین از پشت به موتور ما زد و دوباره درگیری آغاز شد. میثم هم با چاقویی كه همراه داشت ضربه یی به گردن مقتول زد.


    پس از آخرین دفاعیات متهم و وكیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حكم وارد شور شده و میثم را به قصاص و سه سال زندان و تحمل 74 ضربه شلاق محكوم كردند. امیر هم به دو سال زندان و دو سال تبعید محكوم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha