چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این که آمار جدید معتادان را تا آخر سال اعلام می کنیم، از آغاز تحقیقات درباره شیوع مواد مخدر از مهرماه خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این که آمار جدید معتادان را تا آخر سال اعلام می کنیم، از آغاز تحقیقات درباره شیوع مواد مخدر از مهرماه خبر داد.

دکتر حمید صرامی در گفت وگو با روزنامه خراسان، در پاسخ به این که چرا چندین سال است آمار جدیدی از تعداد معتادان ارائه نمی شود و آمارهای چند سال اخیر حاکی از حدود 1.8 میلیون معتاد در کشور است، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در مقطعی دچار گرفتاری هایی بود و به همین دلیل خیلی آمار و ارقام را ثبت نمی کرد، اما در دولت یازدهم که مسئولیت تحقیقات در این زمینه برعهده من گذاشته شد، طی جلسات متعدد 2 رویکرد مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این که تحقیقات درباره شیوع  شناسی مواد مخدر از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در محیط های صنعتی، مدرسه و دانشگاه ها انجام گرفته است گفت: شیوع شناسی جدید از مهرماه آغاز می شود و تا پایان سال نتایج داده ها را منتشر خواهیم کرد.

دکتر صرامی با بیان این که آمار دقیقی از معتادان نداریم ولی این را قاطعانه می گوییم که شدت اعتیاد در کشور بیشتر شده است و این بدان معناست که معتادان به الگوهای مصرف چندگانه گرفتار شده اند گفت: همچنین باید اعلام کنیم که سن اعتیاد نیز کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کاهش یا افزایش آمار معتادان و همچنین شدت اعتیاد به رخدادهایی بستگی دارد که در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اطلاع رسانی کشور به وقوع می پیوندد، به عنوان مثال با توجه به اتفاقاتی که در حوزه اقتصاد رخ داد مصرف شیشه فوق العاده افزایش یافت.

دکتر صرامی درباره تحقیق شیوع شناسی مواد مخدر در محیط های صنعتی هم گفت که در 99.5 درصد محیط های صنعتی کشور این تحقیق انجام گرفته است و افراد با «کیت» آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار گرفتند. وی افزود: نتایج این تحقیق نیز در آذر یا دی ماه امسال منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha