شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12077

مادرانی که در دوران بارداری با اضافه وزن مواجه هستند به احتمال زیاد دارای زایمان های سخت بوده و جنین نیز دچار مشکلاتی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز، زن هایی که در دوران بارداری بیش از حد مجاز اضافه وزن پیدا می کنند و یا با اضافه وزن قبلی باردار می شوند دارای بارداری های پر خطر شامل علائمی نظیر بالارفتن فشار خون، دیابت بارداری و مشکلات لخته شدن خون می باشند.

حداقل عارضه ای که برای این گروه از مادران ایجاد می شود این است که به منظور زایمان مجبور به عمل جراحی سزارین می شوند و دوره بهبودی آنها پس از عمل نیز طولانی تر خواهد بود.

زنان بارداری که BMI (وزن تقسیم بر مجذور قد بر مبنای متر ) در حدود 30 یا بالاتر از آن دارند دو برابر بیشتر در معرض مشکلات بارداری قرار خواهند گرفت.

محققان هشدار می دهند که در این موارد نیز استفاده از قرص های اسید فولیک موثر نیست و لازم به ذکر است که در چنین مواردی حتما مشاوره قبل از بارداری  و مشاوره تغذیه ضروری است زیرا برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که در دوران بارداری باید مصرف مواد غذایی را دو برابر کرد تا جنین دچار کمبود مواد غذایی نشود در صورتی که خلاف این امر ثابت شده و مادر باید فقط به اندازه کافی و توصیه شده کالری و مواد غذایی استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha