یک پزشک عمومی نسبت به مصرف لبنیات غیرپاستوریزه هشدار داد و گفت: میکروب بیماری تب مالت در پنیر تازه و غیرپاستوریزه حاصل از شیر خام تا هشت هفته زنده میماند و با منجمد کردن هم از بین نمیرود.

سلامت نیوز: یک پزشک عمومی نسبت به مصرف لبنیات غیرپاستوریزه هشدار داد و گفت: میکروب بیماری تب مالت در پنیر تازه و غیرپاستوریزه حاصل از شیر خام تا هشت هفته زنده میماند و با منجمد کردن هم از بین نمیرود.

پریسا خلیلی در گفتوگو با ایسنا، افزود: نبود نور خورشید و اقدامهای غیربهداشتی در فرآیند فراهم کردن شیر و گوشت می‌توانند زمینه‌ انتشار بروسلوز را مساعد کنند.

این پزشک عمومی با بیان اینکه شایعترین راه ابتلا به این بیماری به وسیله خوردن یا آشامیدن تولیدات شیری آلوده است، گفت: انتقال این بیماری از شخصی به شخص دیگر نیز بسیار کم است.

این پزشک عمومی با بیان اینکه تب مالت بیشتر بیماری مردان بالغ بویژه کشاورزان، دامداران، چوپان‌ها و قصاب‌هاست، گفت: به همین دلیل 55 درصد مبتلایان را مردان و مابقی را زنان و کودکان تشکیل میدهند. کارمندان آزمایشگاهها نیز در معرض خطر ویژه قرار دارند.

خلیلی با بیان اینکه در مراکز پرورش دامی که استانداردهای بهداشتی را نداشته باشند، تب مالت شایعتر است، گفت: این بیماری در سراسر جهان وجود دارد و بیشتر در کشورهایی است که استاندارد و سلامت عمومی موثر و برنامهای برای سلامت حیوانات خانگی ندارند.

وی با بیان اینکه تب مالت عموما در عصر و شب به اوج میرسد، اظهار کرد: در برخی از مبتلایان علائم روحی مانند افسردگی هم ظاهر میشود.

این پزشک عمومی درباره راههای پیشگری از ابتلای انسان به تب مالت گفت: خودداری از مصرف مواد لبنی مشکوک مانند پنیر تازه، استفاده از ماسک تنفسی، استفاده از دستکش، کلاه و ماسک برای دامداران باعث کاهش بیماری تب مالت میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha