رئیس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعمال برخی ضرایب پرداختی مانند ضریب جمعیت برای ماماها ی شاغل در طرح پزشک خانواده از سوی این وزارتخانه و بیمه سلامت ایرانیان در دست بررسی است.

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعمال برخی ضرایب پرداختی مانند ضریب جمعیت برای ماماها ی شاغل در طرح پزشک خانواده از سوی این وزارتخانه و بیمه سلامت ایرانیان در دست بررسی است.

عناصر تاثیر گذار بر دریافتی پزشکان در طرح پزشک خانواده ضرایبی مانند سهم محرومیت، سنوات خدمت، تعداد شب بیتوته، جمعیت تحت پوشش و سهم پراکندگی بیماران است که درصورت اعمال این ضرایب علاوه بر پزشکان در پرداختی های ماماها، حقوق آنان افزایش خواهد یافت.

ناصر کلانتری در گفت و گو با ایرنا افزود: در این بررسی می خواهیم ببینیم کدام یک از ضرایب پرداختی پزشکان را می توانیم برای ماماها نیز اعمال کنیم.

به گفته وی، هم اکنون کمترین حقوق پرداختی به پزشکان در طرح پزشک خانواده پنج میلیون و 500 هزار تومان و برای ماماها ، یک میلیون و 590 هزار تومان در ماه است.

رئیس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت ، یادآور شد: حقوق پزشکان خانواده قبلا یک میلیون و 400 هزار تومان و حقوق ماماها 500 هزار تومان بود.

کلانتری گفت: بیشترین حقوق پزشکان خانواده 15 میلیون و ماماها دو میلیون تومان در ماه است.

وی درباره اینکه چرا حقوق ماماها به اندازه پزشکان خانواده رشد نداشته ،نیز گفت: پرداختی ما در طرح پزشک خانواده فقط به پزشک است و پزشکان هستند که حقوق تیم سلامت از جمله ماماها را پرداخت می کنند و کم یا زیاد بودن این حقوق مربوط به میزان درج شده در قرارداد بین آنان بوده و یک مشکل درون صنفی است.

وی تاکید کرد : البته هم اکنون اعمال شدن ضرایب در پرداختی های ماماها نیز در دست بررسی است.

لازم به ذکر است برنامه پزشک خانواده از سال 84 در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شد، همچنین عملیات اجرایی برنامه پزشک خانواده در مناطق شهری در استان های فارس و مازندران نیز از سال 91 آغاز شد و قرار است تا پایان امسال نیز در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر اجرا شود.

در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی الکترونیکی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha