وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از ایجاد 19 هزار تخت بیمارستانی در دو سال آینده در کشور خبر داد.

کامران باقری لنکرانی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی اظهار داشت: در همین راستا در طول سه سال گذشته 47 بیمارستان در کل کشور به بهره برداری رسیده که اکثر این بیمارستانها در مناطق کم برخوردار و محروم بوده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته تعداد تختهای مراقبت ویژه در کشور به بالای دو هزار رسیده و بخش مراقبتهای قلبی نیز 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

باقری لنکرانی به دستاوردهای بخش پژوهشی وزارت بهداشت و درمان در زمان دولت نهم اشاره کرد و افزود: میزان برنامه های پژوهشی وزارت بهداشت و درمان علاوه بر ارتقاء کیفیت با رشد 50 درصدی در تعداد مراکز و مقالات علمی مواجه بوده است.

وی عنوان کرد: در هیمن راستا و در طول سال گذشته تعداد مراکز تحقیقاتی از 125 مرکز به 175 مرکز افزایش پیدا کرده که این مهم آثار و نتایج بسیار خوبی را در حوژه مطالعه و تحقیقات در کشور به دنبال داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: در حال حاضر بیش از هشت محصول جدید در حوزه های بهداشت و زیست فناوری تولید شده که پس از طی شدن مراحل ثبت نهایی به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

باقری لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه بخشهای آموزشی در وزارت بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری دو رشته جدید نانو فن آوری و اقتصاد دارو در مقطع دکتری دانشجو پذیرش خواهند کرد.

وی همچنین از توسعه رشته های پزشکی در دانشگاه های سراسر کشور خبر داد و گفت: در سال جاری رشته های متعددی در دانشگاه ها پذیرش دانشجو خواهند داشت که این مهم در راستای جذب دانشجویان بومی موثر خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات این وزارتخانه در طول سه سال گذشته تقویت و توسعه بحث پزشک خانواده بوده که به همین دلیل میزان ویزیتهای پزشک خانواده در سال 86 به بیش از 17 میلیون رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha