یك مقام ارشد برنامه غذای جهانی سازمان ملل اعلام كرد كه در كشور اندونزی در حال حاضر دست كم چهار میلیون كودك گرفتار سوء تغذیه و گرسنگی پنهان هستند.

این مقام رسمی ضمن تاكید براین مطلب كه سوء تغذیه می‌تواند اساس انواعی از بیماری‌ها باشد از تمام گروه‌ها و نهادها بویژه از بخشهای تجاری و بازرگانان درخواست كرد كه برای اجرای برنامه‌های منسجم مقابله با سوء تغذیه در این كشور همكاری كنند.

وی خاطرنشان ساخت: ما امیدواریم كه در سالهای آتی بتوانیم تعداد كودكانی را كه مبتلا به سوء تغذیه هستند در اندونزی كاهش دهیم.

سوء تغذیه حالتی است كه در آن فرد رژیم غذایی نامتعادلی دارد. در این وضعیت ممكن است كسی كه سوء تغذیه دارد غذای خیلی كم یا خیلی زیاد مصرف كند كه در هر دو صورت در رژیم غذایی او یك یا چند ماده مغذی وجود نخواهد داشت و به این ترتیب به بدن آسیب وارد می‌شود.

معمولا فردی كه مبتلا به سوء تغذیه است، در رژیم غذایی وی كالری به میزان كافی وجود ندارد و یا اینكه رژیم او فاقد پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است.

مشكلات پزشكی ناشی از سوء تغذیه به بیماریهای كمبود مواد مغذی معروف هستند كه در صورت عدم توجه، خسارات جبران ناپذیر جسمی و روانی به فرد مبتلا وارد می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha