شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12081

مصرف درازمدت روزانه عود، که نمادی مهم در برخی آیین‌های آسیایی است، خطر بروز برخی از سرطان‌ها را می‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک پژوهش بین‌المللی در سنگاپور نشان داد که افرادی که روزانه در خانه‌شان برای بیش از 40 سال عود سوزانده‌اند، 70 درصد بیشتر از افرادی که این کار را نکرده‌اند، در معرض ابتلا به نوع خاصی از سرطان هستند.

کوه وون- پوای یکی از این پژوهشگران از دانشگاه ملی سنگاپور گفت قرارگرفتن مزمن و درازمدت به دود عود خطر سرطان را می‌‌افزاید. او افزود: "ما نمی‌گوییم سوزاندن عود را باید به کلی متوقف کرد. اما سعی کنید کمتر در معرض دود آن قرار بگیرید."

این بررسی بر روی 61000 فرد میانسال و سالمند چینی‌تبار در سنگاپور انجام شده بود که در فاصله سال‌های 1993 تا 1998 عاری از سرطان بودند.

 پژوهشگران میزان استفاده این افراد از عود در خانه را بررسی کردند و آنها را تا پایان سال 2005 مورد پیگیری قرار دادند تا  ببیند آیا دچار سرطان می‌شوند یا نه.

 شهر- دولت سنگاپور دارای اکثریتی از مردم چینی‌تبار است که اغلب در آپارتمان زندگی می‌کنند. سوزاندن عود بوسیله پیروان آیین تائو یا برای بزرگداشت مردگان انجام می‌شود.

 این پژوهش نشان داد که دود عود با تنها یک نوع سرطان، سرطان مجاری فوقانی هوایی شامل سرطان زبان، حفره دهان و سینوس‌ها ارتباط دارد.

نتایج این بررسی که اولین مورد در نوع خود محسوب می‌شود، و  بوسیله پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور با همکاری مرکز سرطان دانشگاه مینه‌سوتا و موسسه سرم‌سازی استیتنس در دانمارک انجام شده است، ماه آینده منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha