یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12083

مبتلایان به حمله قلبی باید هرچه سریعتر به بیمارستان مراجعه كنند.

تحقیقات پژوهشگران كشورمان نشان می دهد ، بیش از نیمی از مبتلایان به سكته قلبی ، با تاخیر بیش از 8 ساعت به بیمارستان مراجعه می كنند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكی كاشان ، با بررسی 200 بیمار مبتلا به سكته قلبی ، میزان تاخیر آنان را در مراجعه به بیمارستان و علل این موضوع را ارزیابی كردند.

بر اساس این بررسی كه مشروح آن در فصلنامه علمی پژوهشی فیض منتشر شد، 5/65 درصد این بیماران با تاخیر بیش از 8 ساعت به بیمارستان مراجعه كرده اند و طولانی ترین تاخیر مربوط به زنان و افراد مسن است.

این بررسی همچنین نشان می دهد ، كم سوادی بیمار ، شروع درد قلبی هنگام شب ، انتظار بی مورد برای بهبود خود به خودی درد ، نسبت دادن درد به علل غیر قلبی و اهمیت ندادن به آن ، شایع­ترین علل تاخیر در مراجعه بیماران قلبی به بیمارستان است .

بر پایه این پژوهش فقط 23 درصد این بیماران مستقیم به بیمارستان مراجعه می كنند و بقیه آنان پیش از رسیدن به بیمارستان، به مطب پزشكان مراجعه كرده اند.

همچنین بر اساس این بررسی فقط 5/14 درصد بیماران قلبی برای انتقال به بیمارستان از اورژانس 115 كمك می خواهند .

كارشناسان با توجه به این بررسی افزایش آگاهی عمومی درباره علائم حمله قلبی را به ویژه از طریق رسانه های تصویری ، ضروری می دانند . دیر مراجعه كردن مبتلایان به سكته قلبی به بیمارستان ،باعث بروز عوارض ناگواری به ویژه اختلالات ضربان قلب و در مراحل پیشرفته­تر باعث مرگ می شود . در صورت مراجعه به موقع به بیمارستان ، در بسیاری از موارد می توان سكته قلبی را به خوبی و بدون عوارض زیاد درمان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha