یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12091

معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان این كه با تائید جواب آزمایش 6 مورد وبای گزارش شده در روزهای گذشته شمار مبتلایان به وبا در كشور به 110 نفر رسید، گفت: در آخرین هفته 6 مورد جدید ابتلا به وبا در كشور گزارش شد كه همگی مربوط به مهاجران غیرقانونی افغان بوده است.

دكتر حسن امامی رضوی در جمع خبرنگاران با بیان اینكه هم اكنون به طور میانگین 3 تا 4 مورد جدید وبا در هفته در كشور گزارش شده است،‌افزود: موارد فوتی ناشی از وبا در كشور همچنان 4 نفر و مربوط به استان قم و شهرستان كرج است.

وی با بیان این كه بروز وبا درهفته‌های اخیر در جمعیت به مرحله كنترلی رسیده است، اظهار كرد: در سال 77 در فاصله كوتاهی پس از گزارش نخستین مورد وبا در كشور شمار مبتلایان به 10 هزار نفر و در سال 84 به حدود 2 هزار نفر مبتلا رسید. این در حالیست كه 110 مورد جدید وبای گزارش شده در سال جاری طی 3 ماه بوده است.

معاون سلامت وزارت بهداشت این موفقیت را مرهون همكاری بین بخشی و رسانه‌ها برشمرد و یادآور شد: نخستین مورد ابتلا به وبا در رودان كردستان و اواخر خردادماه بوده است.

دكتر امامی رضوی با اشاره به افزایش نذورات در ماه مبارك رمضان با تاكید بر رعایت موازین بهداشتی حین تهیه و توزیع مواد غذایی و عدم استفاده از ظروف یكبار مصرف به عنوان عاملی برای تولید زباله و آلودگی محیط زیست در پایان یادآور شد: رعایت بهداشت فردی، شستن دست پیش از صرف غذا و بعد از اجابت مزاج، اطمینان از سلامت آب آشامیدنی، شست و شو و ضد عفونی كامل سبزیجات در پیشگیری از بروز مواد جدید ابتلا به وبا موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha