سلامت نیوز :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه وزارت بهداشت در خصوص تاثیر پکیج بر سلامت مردم باید بررسی کارشناسی دقیقی انجام دهد گفت: نگرانی‌های مردم در حوزه سلامت بسیار است و وزارت بهداشت بعنوان متولی امر سلامت در کشور باید مواردی که به سبک زندگی مردم مربوط می شود را اصلاح و یا از گردانه حذف کند.


دکتر علی کاییدی با اشاره به مطالبی که در مورد اثار مضر پکیج بر سلامت ساکنان اپارتمانها مطرح می شود اظهار کرد: بسیاری از متخصصان حوزه سلامت بیان می کنند که  استفاده مداوم، طولانی مدت و گاهی خارج از فصل این سیستم موجب ضعف سیستم ایمنی افراد و در نتیجه افزایش بار بیماری‌های قلبی، تنفسی و ... در کشور شده است.


وی با تاکید براینکه وزارت بهداشت در زمینه اثرات استفاده از پکیج بر سلامت مردم باید کارشناسانه وارد عمل شود اظهار کرد: سلامت مردم به دلیل افزایش آلودگی‌های صوتی و محیطی در معرض خطر قرار دارد و تاسف بار تر این است که این الودگی ها از طریق دستگاههایی مثل پکیج به تدریج وارد محیط داخلی خانه ها هم شده است بنابراین وزارت بهداشت که رکن اصلی سلامت کشور است باید مانع افزایش این نگرانی‌ها در سطح جامعه شود و مسایلی را که به تدریج با تغییر سبک زندگی مردم پدیدار شده،  اصلاح و یا حذف کند.


نماینده مردم پلدختر در پایان خاطر نشان کرد: نظارت و پیگیری بر روی برخی عوامل تاثیرگذار بر سلامت در کشور وجود ندارد بنابراین به وزارت بهداشت تاکید می‌شود در خصوص اثرات منفی احتمالی  پکیج بر سلامت مردم کارشناسانه وارد عمل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha