یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12096

دارچین که در بسیاری از نانها و شیرینیها به عنوان ادویه استفاده می شود به عنوان ماده ضد کپک در بسته بندی مواد غذایی استفاده خواهد شد.

با وجود شیرینی و عطر موجود در این ماده، دارچین می تواند عامل نابودی میکروبها شود. این ماده در مصر باستان در مومیایی کردن مورد استفاده قرار می گرفته است.

با توجه به این خصوصیت، محققان اسپانیایی از قابلیت ضد میکروبی دارچین برای تولید نوعی بسته بندی ضد کپک استفاده کرده اند. آنها اعلام کردند بر اساس آزمایشهای به عمل آمده، کاغذی که دارای 6 درصد از روغن دارچین باشد تا 96 درصد از گسترش کپک در سطح نانی که از قبل دچار کپک زدگی شده بود، جلوگیری کرده و می تواند تازگی نان را تا 10 روز حفظ کند.

محققان دانشگاه زاراگوزا اعلام کردند پوششهای پلاستیکی دارچین دار هم اکنون مورد استفاده تجاری قرار گرفته و می تواند در حفظ و تازگی میوه ها، سبزیجات، و گوشت نیز موثر باشد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گاهی استفاده از این پوششها باعث انتقال عطر دارچین به مواد غذایی می شود. همچنین استفاده مستقیم از این ماده برای حفظ مواد غذایی به دلیلی عدم آزادسازی مواد حفاظتی آن زیاد تاثیرگذار نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha