شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 120967

اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی روانی کودکان است و داروهای محرک، درمان رایجی برای این اختلال هستند اما همواره این نگرانی بین والدین و پزشکان وجود داشته که داروهای محرک مانند ریتالین ممکن است باعث کوتاه ماندن قد کودکان شوند.

آیا ریتالین قد را کوتاه می‌کند؟

سلامت نیوز: اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی روانی کودکان است و داروهای محرک، درمان رایجی برای این اختلال هستند اما همواره این نگرانی بین والدین و پزشکان وجود داشته که داروهای محرک مانند ریتالین ممکن است باعث کوتاه ماندن قد کودکان شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت،درباره این موضوع که آیا داروهای بیش‌فعالی تاثیری در قد کودک دارند یا نه، پژوهش‌های زیادی انجام شده و این پژوهش‌ها در مورد ارتباط بین رشد قدی کودکان مبتلا به بیش‌فعالی/ کم‌توجهی که تحت درمان با محرک‌ها قرار می‌گیرند، نتایجی ضد و نقیض داشته‌اند؛ برخی از پژوهش‌ها حاکی از کوتاه ماندن قد کودکان بودند و برخی این نظریه را رد می‌کردند.

حال یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که این داروها بر قد نهایی کودکان در دوران بزرگسالی، اثری ندارند. نتایج این مطالعه اول سپتامبر سال جاری میلادی در ژورنال «طب کودکان» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha