طبق یك پژوهش جهانی، بسیاری از مردم درباره عوامل بروز سرطان، باورهای غلطی دارند و در حالی كه تهدید ناشی از عوامل محیط زیستی را بیشتر می‌دانند خطرات رفتارهای شخصی را در این زمینه نادیده می‌گیرند.

این پژوهش كه از سوی اتحادیه بین‌المللی مبارزه با سرطان در ژنو منتشر شده، نشان می‌دهد؛ مردم سراسر جهان آن قدر كه آماده پذیرش فاكتورهای محیط زیست همچون آلودگی هوا به عنوان عامل سرطان زا هستند، باور ندارند كه مسائل شخصی مانند اضافه وزن كه در كنترل خودشان است، می‌تواند در بروز سرطان نقش داشته باشند.

بر اساس نتایج این تحقیق، درواقع عوامل محیط زیستی نسبتا تاثیر كمتری دارند اما رفتارهای شخصی قابل كنترل مانند اضافه وزن یا مصرف الكل فاكتورهای كاملا شناخته شده سرطان زا هستند.

در این تحقیق 29 هزار و 925 نفر در 29 كشور مختلف از سراسر جهان كه طی سال گذشته انجام شد، حضور داشتند.

طبق این تحقیقات؛ افرادی كه در كشورهای ثروتمند زندگی می‌كنند به ندرت باور دارند كه مصرف الكل خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

در این گروه 42 درصد اظهار می‌دارند كه الكل خطر بروز سرطان را افزایش نمی‌دهد. در حالی كه در كشورهای با درآمد متوسط 26 درصد و در كشورهای كم درآمد تنها 15 درصد بر این باور هستند و باقی مردم این كشورها معتقدند كه مصرف الكل سرطان زا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha