شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 120998

نتایج بررسی های جدید نشان می دهد با بالا رفتن سن بسیاری از افراد توانایی تشخیص رنگ را از دست می دهند؛ این حالت به طور عموم حدود ۷۰ سالگی آغاز و به مرور زمان بدتر می شود. اما خوشبختانه، از دست دادن قدرت تشخیص رنگ ها در افراد مسن روی زندگی آن ها تاثیر نمی گذارد.

سلامت نیوز: نتایج بررسی های جدید نشان می دهد با بالا رفتن سن بسیاری از افراد توانایی تشخیص رنگ را از دست می دهند؛ این حالت به طور عموم حدود ۷۰ سالگی آغاز و به مرور زمان بدتر می شود. اما خوشبختانه، از دست دادن قدرت تشخیص رنگ ها در افراد مسن روی زندگی آن ها تاثیر نمی گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، با بالا رفتن سن، لنز چشمی زردرنگ می شود و به عنوان فیلتر عمل می کند. این دید مانع تشخیص رنگ آبی از بنفش و زرد از سبز می شود. این مشکل در دیدن اشیای کم رنگ آشکارتر است.

به گزارش سایت «Prevention»،این حالت از کوری رنگ در مردان شایع تر است و مانع تشخیص دادن رنگ قرمز از سبز می شود. اما آیا می توان این مشکل را برطرف کرد؟ به گفته محققان جراحی آب مروارید با جایگزین کردن لنز در چشم و از بین بردن لایه زردرنگ می تواند در رفع این مشکل موثر باشد.

اما این مشکل با استفاده از عینک قابل درمان نیست. اگر متوجه مشکل تشخیص رنگ شده اید بلافاصله برای آزمایش خون اقدام و به متخصص چشم برای معاینه مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha