مدیركل مواد غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت با تاكید بر این كه روزه ‌داران برای ادای نذر در ایام ماه مبارك رمضان نسبت به وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت برای ظروف یك ‌بار مصرف دقت لازم را مبذول كنند، افزود: باید از ظروف مناسب برای سرو غذاهای گرم استفاده شود.

دكتر هدایت حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت درج پروانه ساخت ظروف یك ‌بار مصرف در بسته‌بندی‌هایی با حجم زیاد افزود: قنادی‌ها و فروشندگان زولبیا و بامیه نیز باید از روغن‌های مخصوص طبخ این خوردنی‌ها استفاده كنند و با پرهیز از استفاده چندین باره روغن مانع از بروز بیماری‌های ناشی از غذا شوند.

وی با این توضیح كه در زولبیا و بامیه‌های تهیه شده از روغن‌های چندین باره مصرف اندكس پراكسید آن بیش از حد مجاز است، افزود: برای تهیه زولبیا و بامیه باید از روغن سرخ كردنی استفاده كرد.

مدیركل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت در پایان با اشاره به مصرف فراوان خرما در ایام مبارك رمضان توسط روزه‌ داران یادآور شد: سیاست و برنامه‌های وزارت بهداشت در این راستا در جهت بسته‌بندی، دارا بودن پروانه ساخت و شناسه نظارت كارگاهی خرما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha