مرگ کودکان سوری پس از واکسن سرخک

۱۳۹۳/۰۶/۲۹ - ۱۵:۲۳ - کد خبر: 121001

سلامت نیوز: 15 کودک سوری یک ساعت پس از تزریق واکسن سرخک دچار حمله‌ای عجیب شدند و جان باختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، این اتفاق تلخ که در شهر «ادلب» سوریه رخ داد، پزشکان را شوک‌زده کرد چرا که تا به حال چنین واکنشی به واکسن‌ها در هیچ منطقه‌ای اتفاق نیفتاده بود. «عبدالله آجج» پزشک و مسئول خانه بهداشت شهر «ادلب» می‌گوید: «این کودکان که دومین دوره دریافت واکسن سرخک را تجربه می‌کردند پس از یک ساعت به صورت مشابه دچار حمله‌های آلرژیک شدند و سپس با ورم بدن و حالت خفگی جان باختند.» با توجه به اینکه این حمله‌ها یک ساعت پس از واکسیناسیون اتفاق افتاده بسیاری علت بروز این مرگ‌های دردناک را مشکل واکسن می‌دانند اما با توجه به اینکه حتی واکسن‌های فاسد نیز آسیب زیادی به بدن وارد نمی‌کنند این مرگ کودکان عجیب به‌نظر می‌رسد.
آجج ادامه داد: صحنه واقعاً دردناکی بود، پدر و مادرها فریاد می‌زدند و از پزشکان کمک می‌خواستند. ما امکانات زیادی در درمانگاه نداشتیم اما با همان تجهیزات کم نیز تا حد ممکن برای زنده نگهداشتن بچه‌ها تلاش می‌کردیم. سوریه که چهارمین سال جنگ و درگیری را می‌گذراند از نظر بهداشتی در وضعیت اسفباری قرار دارد. در این میان سرخک بیشترین تهدید برای کودکان سوری است و به همین خاطر خانواده‌ها با دقت بالایی دوره دریافت واکسن این بیماری را پیگیری می‌کنند.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.49451s, 18q