معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: عطاریها هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند و مجوز فعالیت خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت می گیرند. قرار است برای جلوگیری از تخلفات آنها راهنمای فعالیت عطاریها از طرف وزارت صنعت به آنها ابلاغ شود.

سلامت نیوز: معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: عطاریها هیچ مجوزی از وزارت بهداشت ندارند و مجوز فعالیت خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت می گیرند. قرار است برای جلوگیری از تخلفات آنها راهنمای فعالیت عطاریها از طرف وزارت صنعت به آنها ابلاغ شود.

محمود خدادوست در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: عطاریها از هیچ بخشی از وزارت بهداشت نه معاونت طب سنتی، نه معاونت غذا و دارو و نه هیچ بخش دیگری در وزارت بهداشت مجوزی ندارند و به طوری کلی زیر نظر صنف عطاریها و با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا فعالیت عطاریها به خصوص با توجه به تجویز برای داروهای گیاهی دخالت در درمان محسوب نمی شود گفت: از این نظر بخش نظارت بر درمان دانشگاههای علوم پزشکی باید نظارت کنند اما برای کاهش این مسائل قرار است به زودی با همکاری معاونت غذا و دارو و از طریق وزارت صنعت،معدن و تجارت راهنمای فعالیت عطاریها ابلاغ شود.

خدادوست درباره ضمانت اجرایی چنین راهنمایی به عطاریها گفت: عطاریها به هر حال زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند و باید تکالیف قانونی این وزارتخانه را اجرا کنند.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت افزود: عطارها داروخانه نیستند و حق توزیع دارو ندارند، فقط می‌توانند گیاهانی دارویی که از سطح دو به پایین باشند، عرضه کنند تا تداخل دارویی هم به وجود نیاید و حق فروش داروهای آماده، شیمیایی و فرآوری شده را ندارند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که در عمل بسیاری از عطاریها به توزیع دارو، حتی داروهای قاچاق و بعضاً خطرناک مبادرت می کنند، گفت: بله من هم قبول دارم اما ما نمی‌توانیم راهی را که صدسال نرفته ایم یکساله طی کنیم. اجازه دهید قدم به قدم جلو برویم، ابتدا راهنمای فعالیت عطاریها را ابلاغ کنیم بعد با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به این مسائل هم می‌رسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha