آیا شما کچل یا کم مو هستید؟ کدام قسمت از موهای شما کم شده یا ریخته است؟ به نظر شما میان کچلی و احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان رابطه ای وجود دارد؟ پزشکان عقیده دارند، مدل کچلی مردان نشانه ای است برای پیش بینی سرطان پروستات.

سلامت نیوز: آیا شما کچل یا کم مو هستید؟ کدام قسمت از موهای شما کم شده یا ریخته است؟ به نظر شما میان کچلی و احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان رابطه ای وجود دارد؟ پزشکان عقیده دارند، مدل کچلی مردان نشانه ای است برای پیش بینی سرطان پروستات.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده میان شکل کچلی در مردان با احتمال ابتلا آنها به سرطان پروستات رابطه مستقیم وجود دارد، در واقع مردان کچل 40 درصد بیش از مردانی که موهای پُر پشتی دارند در معرض این بیماری هستند. تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده حاکی از آن است که مدل کچلی افراد در کم یا زیاد شدن این احتمال نقش مهمی ایفا می کند، به عنوان مثال افرادی که قسمت های جلو و تاج سرشان تاس است بیش از سایرین باید نگران این موضوع باشند.

البته پیش از این نیز پزشکان بر این باور بودند که سرطان پروستات در مردانی که در قسمت جلو سر دچار کچلی شده اند دو برابر بیشتر از سایر مردان دیده می شود. ذکر این نکته ضروری است که رابطه میان تاسی و ابتلا به سرطان پروستات در مردان زیر 60 سال 6 برابر بیشتر از گروه های سنی دیگر است. اگرچه در حال حاضر رابطه میان این دو متغیر دیگر مورد ابهام نیست و پزشکان کچلی را به عنوان نشانه برای احتمال ابتلا به پروستات می دانند، اماعلت اصلی وجود چنین رابطه ای هم چنان نامشخص است.

منبع natureworldnews


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha