یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12104

متخصصان موفق به تولید نوعی استخوان بندی روباتیک شده اند تا ناتوانان حرکتی به کمک آن بتوانند حرکاتی که پیش از این قادر به انجام نبودند را انجام دهند.

این دستگاه به صورت لباسی است که توسط فرد پوشیده شده و مانند آتل بر روی پاهای وی قرار می گیرد و به او این قابلیت را می دهد که به کمک یک دستگاه کنترل از راه دور به پاها و کمر خود فرمان بدهد.

فرد به کمک عصا تغییرات مرکز ثقل بدن و حرکات بالا تنه خود را کنترل کرده و با استفاده از کنترل از راه دور استخوان روباتیک را کنترل کرده و با انتخاب عمل مورد نظر خود مانند راه رفتن، ایستادن و از پله بالا رفتن قادر به حرکت می شوند.

محققان بر این باورند که با استفاده از این دستگاه، علاوه بر ایجاد توانایی حرکت در افراد فلج، مشکلات اعضای دیگر بدن که ناشی از عدم حرکت طولانی مدت و نشستن بر روی ویلچیر بوده است بر طرف شده و عملکرد بدن متفاوت از گذشته خواهد شد زیرا در حالت ایستاده بدن با ماهیچه های زیادی درگیر بوده و ریه از تمامی گنجایش خود استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش بی بی سی، پزشکان اعلام کردند افرادی که هنوز بر روی دستها و شانه های خود کنترل دارند توانایی استفاده از این دستگاه را خواهند داشت. همچنین این سیستم جدید که در مرحله آزمایشی به سر می برد، در بهبود روحیه افراد فلج و ناتوان حرکتی بسیار موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha