نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری و بررسی موضوع عفونت بیمارستانی در بیمارستان های شهر تهران در این کمیسیون خبر داد.

دو عامل عمده گسترس عفونت

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیگیری و بررسی موضوع عفونت بیمارستانی در بیمارستان های شهر تهران در این کمیسیون خبر داد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا با اشاره به موضوع ابتلای برخی بیماران به عفونت بیمارستانی در یکی از بیمارستان های پایتخت گفت: با توجه به اینکه این بیماران در بخش جراحی قلب عفونت بیمارستانی گرفته اند و مساله از اهمیت برخوردار است لذا در اولویت کاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار داده می شود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بیش از این چند بار موضوع عفونت های بیمارستانی با حضور مسئولان وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفته بود اما به طور جدی به آن رسیدگی نشده که موجب شده تعدادی از بیماران بخش قلب در بیمارستان مدرس تهران مبتلا شوند.
وی با بیان اینکه درمان افرادی که به عفونت بیمارستانی مبتلا می شوند بسیار سخت و طولانی است، خاطرنشان کرد: عفونت ‌بیمارستانی اغلب نسبت به آنتی ‌بیوتیک‌ ها مقاومت پیدا می کند و بدن نیز مقاومت بیشتری در دوره درمان از خود نشان می دهد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: بی ‌دقتی در کنترل عفونت ‌ها به ویژه در بخش قلب موجب مرگ فرد بیمار می شود، بنابراین با توجه به حساسیت موضوع در اولویت بررسی قرار دارد و موضوع عفونت بیمارستانی در بیمارستان مدرس حتما با حضور مسئولان وزارت بهداشت و این بیمارستان رسیدگی می شود.
رستمیان تأکید کرد: گسترش عفونت بیمارستانی نشان دهنده ضعف نظارت و عملکرد وزارت بهداشت در موضوع کنترل عفونت های بیمارستانی است.
وی با اشاره به عوامل گسترش عفونت بیمارستانی نیز گفت: دو عامل کمبود تجهیزات پزشکی و فرسودگی بیمارستان های تهران را می توان در عفونت بیمارستانی دخیل دانست.
لازم به ذکر است 6 نفر از بیماران بیمارستان مدرس در شمال تهران و منطقه سعادت آباد تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته‌اند اما دچار عفونت بیمارستانی شده‌اند و طبق اعلام وزارت بهداشت در پی این حادثه بخش جراحی قلب این بیمارستان تعطیل شده است.
همچنین پیش از این یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گو با پانا گفته بود آمار عفونت های بیمارستانی در کشور رو به افزایش است و از متوسط جهانی نیز بیشتر بوده که زنگ خطر جدی برای حوزه سلامت به شمار می رود اما این گزارش این عفونت ها ارائه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha