نتایج ارزیابی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی، نشان می دهد که 27 بیماران از هزینه های درمانی و فرانشیز رضایت ندارند.

نارضایتی 27 درصدی بیماران از هزینه های درمانی

سلامت نیوز: نتایج ارزیابی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی، نشان می دهد که 27 بیماران از هزینه های درمانی و فرانشیز رضایت ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با همکاری موسسه تحقیقات سلامت نتایح ارزیابی طرح تحول نظام سلامت طی ماههای تیر و مرداد سال جاری را اعلام کرد.

بر همین اساس، رضایتمندی بیماران و ارائه کنندگان خدمات، حفاظت مالی بیماران و میزان دسترسی به خدمات تخصصی مهمترین شاخصهای ارزیابی شده طی تیر و مرداد ماه سال جاری است.

موسسه ملی تحقیقات سلامت با همکاری مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران آخرین نتایج ارزیابی شاخصهای طرح تحول سلامت در حوزه درمان را اینگونه اعلام کرد: 73 درصد از بیماران، از هزینه های درمانی و فرانشیز و 79 درصد از خدمات هتلینگ پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار رضایت کردند.

بر اساس این گزارش، 42 درصد از پزشکان اظهار تمایل کردند در صورت اطمینان از استمرار روند کنونی پس از اتمام دوره طرح خود در مناطق محروم بمانند.

این گزارش می افزاید: در 89 درصد از بیمارستانها سهم بیمار از پرونده های بستری در تیر ماه کمتر از 10 درصد بوده و بر اساس نتایج این نظرسنجی میزان سزارین در بیمارستانهای دولتی از 47 درصد در سال 92 به 42 درصد در سه ماهه نخست طرح تحول نظام سلامت کاهش یافته است.

بر اساس نتایج مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران، قیمت ملزومات پزشکی مصرفی در چهار گروه اصلی قلب 37 درصد، ارتوپدی 32 درصد، مغز و اعصاب 32 درصد و چشم پزشکی 48 درصد در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته کاهش داشته است.

اجرای طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه 93 در سطح بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی سراسر کشور آغاز شده است. در همین حال، وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی نظام سلامت کشور با عزم جدی طرح نظام سلامت را با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات در سراسر کشور آغاز نمود که اهداف نهایی این طرح عبارتند از: افزایش پاسخگویی نظام سلامت، کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم، بهبودخدمات بیماران اورژانسی و افزایش زایمان طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha