کلاهبرداران در تازه‌ترین شگردهایشان پمپ بنزین‌ها را هدف قرار داده‌اند.

سلامت نیوز: کلاهبرداران در تازه‌ترین شگردهایشان پمپ بنزین‌ها را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، آنها با جعل فیش‌ دستگاه كارتخوان، وانمود می‌كنند كه اشتباهی مبلغ زیادی به‌حساب پمپ‌بنزین واریز كرده‌اند و با فریب متصدی جایگاه، نقشه خود را عملی‌ می‌كنند.نخستین كسانی كه با این شگرد دست به كلاهبرداری می‌زدند، 2پسر جوان بودند كه در اردبیل دستگیر شدند. ماجرا از این قرار بود كه متهمان ابتدا به یك پمپ بنزین كه از دستگاه كارتخوان استفاده می‌كرد می‌رفتند و 10لیتر بنزین آزاد می‌زدند و پول آن را از طریق دستگاه كارتخوان پرداخت می‌كردند.

پس از آن فیش دستگاه را به مخفیگاهشان می‌بردند و با شگردی كاملا ماهرانه، فیشی تازه با مبلغ 100هزار تومان یا یك میلیون تومان جعل می‌كردند. آنها دوباره راهی همان پمپ بنزین می‌شدند و 10لیتر بنزین آزاد می‌زدند. متهمان به بهانه‌ اینكه قصد دارند هزینه بنزین را از طریق دستگاه كارتخوان پرداخت كنند، به سراغ آن می‌رفتند و بی‌آنكه مبلغی پرداخت كنند، فیش جعلی تهیه شده را به متصدی پمپ بنزین می‌دادند.

آنجا بود كه متصدی به آنها می‌گفت كه اشتباه كرده‌اند و مبلغ بیشتری به‌حساب پمپ بنزین واریز كرده‌اند. متهمان نیز نگاهی به فیشی كه در اختیار خودشان بود می‌انداختند و وانمود می‌كردند كه اشتباه بزرگی مرتكب شده‌اند. در نهایت متصدی پولی را كه متهمان ادعا می‌كردند اضافه پرداخت كرده‌اند به‌صورت نقدی به آنها بازمی‌گرداند و مردان جوان سوار ماشین پیكان خود می‌شدند و فرار می‌كردند.

شب هنگام، وقتی حساب‌های آن روز پمپ بنزین رسیدگی می‌شد، همه متوجه كسری حساب می‌شدند اما كسی نمی‌دانست كه ماجرا از چه قرار است و چه اتفاقی افتاده است.كلاهبرداری‌های 2مرد جوان با این شگرد در شهرستان اردبیل ادامه داشت تا اینكه آنها راهی یكی دیگر از پمپ بنزین‌های شهر شدند. متهمان با همان شگرد قبلی قصد كلاهبرداری از آنجا را داشتند اما زمانی كه فیش جعلی را به متصدی آنجا نشان دادند، مسئول جایگاه به ماجرا مشكوك شد.

این مرد برای اطمینان بیشتر به دفتر رفت تا از حساب پمپ بنزین موجودی بگیرد. او زمانی كه متوجه شد هیچ پولی از سوی مردان جوان به‌حساب واریز نشده و آنها فیش جعلی در اختیار دارند، با سرگرم كردن آنها، ماجرا را به پلیس خبر دادند و دقایقی بعد با حضور مأموران در محل، هر دو مرد جوان دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به اداره پلیس مشخص شد كه آنها 2كلاهبردار حرفه‌ای هستند كه با این شگرد دست به كلاهبرداری از چند پمپ بنزین در شهرستان اردبیل زده‌‌اند.قاضی قدیرمحمدی، بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل با بیان این خبر به همشهری گفت: متهمان 2جوان دیپلمه هستند كه از یكی از شهرهای آذربایجان شرقی به اردبیل آمده بودند. آنها با اجاره اتاقی در یكی از هتل‌های شهر، در آنجا اقامت داشتند و وقتی مأموران به بازرسی محل اقامتشان پرداختند، یك رایانه و دستگاه پرینتر در این محل كشف كردند. متهمان از این ابزار برای جعل فیش‌ كارتخوان پمپ بنزین‌ها استفاده می‌كردند كه خوشبختانه با هوشیاری مسئول یكی از جایگاه‌ها، لو رفتند و دستگیر شدند.

به گفته وی، متهمان تا‌كنون به كلاهبرداری از تعدادی پمپ بنزین در اردبیل اعتراف كرد‌ه‌اند و این در حالی است كه احتمال می‌رود آنها در شهرها و استان‌های دیگر نیز با همین شگرد دست به كلاهبرداری زده‌باشند.هم‌اكنون برای هر دو جوان كلاهبردار قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تكمیلی برای شناسایی دیگر جرایم آنها ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha