معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده ‌های معلولان در دستور کار قرار دارد، گفت: اعتبارات خرید ویلچر به ادارات بهزیستی در سطح کشور اختصاص داده شده است.

سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده ‌های معلولان در دستور کار قرار دارد، گفت: اعتبارات خرید ویلچر به ادارات بهزیستی در سطح کشور اختصاص داده شده است.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: اجرای طرح توانمندسازی خانواده‌های معلولین می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های جسمی و روحی این خانواده‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی حمایت مالی خانواده‌ برای نگهداری فرزندان معلولشان در دل خانواده است، خاطرنشان کرد:  در این راستا طرح توانمند سازی خانوار محور با رویکرد خود مراقبتی به مرحله اجرا درآمده است.
به گفته وی، آموزش به خانواده ‌ها در خصوص نگهداری،‌ رسیدگی و برخورد با معلولان در توانمند سازی این افراد نقش مهمی دارد و در این طرح آموزش‌ هایی همچون نحوه برخورد با معلول و نگهداری و جابجایی آن ‌ها به خانواده ‌هایشان ارائه می شود.
سخنگویی در ادامه با اعلام اینکه برای سال جاری هیچ فردی که دچار ضایعه نخاعی است بدون ویلچر نمی ماند، گفت: پیش از این هم اعلام کردیم که افرادی که دچار ضایع نخاعی هستند و تا کنون ویلچر دریافت نکرده اند، می توانند به ادارات بهزیستی در سراسر کشور مراجعه و ویلچر دریافت کنند.
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با بیان اینکه اعتبارات خرید ویلچر به ادارات بهزیستی در سطح کشور اختصاص داده شده، یادآور شد: توزیع ولیچرهای برقی به معلولان از آینده نزدیک آغاز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha