جنایی ترین قاضی ایران گفت: ضربه چاقو و خفگی مهمترین روشهای قتل های خانوادگی در ایران است.

زن کشی بیشترین آمار را در قتل های خانوادگی دارد

سلامت نیوز: جنایی ترین قاضی ایران گفت: ضربه چاقو و خفگی مهمترین روشهای قتل های خانوادگی در ایران است.

قاضی نورالله عزیزمحمدی در گفتگو با مهر در تحلیل قتل های خانوادگی در ایران اظهار داشت: در حوزه قتل های خانوادگی با یک پیچیدگی رو به رو هستیم. زیرا در این جنایتها یکی از اعضای خانواده عامل جنایت و عضو دیگر خانواده قربانی جنایت می شود. حال عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا این جنایت ها رقم بخورد.

وی افزود: فرزندکشی، والدین کشی، همسرکشی و خواهر و برادرکشی از مهمترین قتل های است که در دسته قتل‌های خانوادگی قرار می گیرد. بر اساس پرونده هایی که به دادگاه ارسال می شود، زن کشی بیشترین آمار را در قتل های خانوادگی به خود اختصاص داده است. زنان قربانیان اصلی قتل های خانوادگی هستند و کمترین آمار مربوط به قتل مادر به دست فرزندان است.

این قاضی دادگستری خاطر نشان کرد: ضربه چاقو و خفگی مهمترین روش ها در ارتکاب قتل های خانوادگی است. به دلیل اینکه جنایت در محیط خانه رخ می دهد کارد آشپزخانه مهمترین آلت قتاله است.

عزیزمحمدی، مسائل ناموسی، سوءظن، اختلافات خانوادگی، اعتیاد و  اختلافات مالی از جمله بر سر تقسیم ارثیه را از مهمترین انگیزه ها در ارتکاب قتل های خانوادگی اعلام کرد و گفت:  متاسفانه طی سال های مصرف موادمخدر روانگردان باعث شده که سوءظن در بین زوج ها و اختلاف بین والدین و فرزندان افزایش یافته و باعث قتل می شود.

رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری تاکید کرد: قتل های خانوادگی اغلب در محیط خانه رخ می دهد و پلیس نمی تواند از وقوع آن جلوگیری کند. در این زمینه نیاز به کارهای فرهنگی برای پیشگیری است و دستگاههای مسوول باید اقدامات خود را در جهت شناسایی خانواده های آسیب پذیر آغاز کرده و خانواده ها نیز به موضوع اعتیاد توجه بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha