با یک سوال و جواب ساده و کوتاه اطلاعات عمومی خود را در مورد شیر افزایش دهید و سعی کنید حتما روزی سه لیوان شیر را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

کلسیم شیرهای پرچرب بیشتر است یا کم چرب؟

سلامت نیوز :سلامتی مهمترین دارایی انسانهاست که گاهی با عدم مصرف برخی مواد غذایی علی الخصوص مواد لبنی به خطر می افتد.بررسی ها نشان میدهدبخش اعظم مردم ایران در طول روز کلسیم مورد نیاز بدن خود را تامین نمیکنند تا جایی که بروز برخی بیماری ها نطیر پوکی استخوان جزء شایع ترین بیماری های مردم ما محسوب میشود.

در این میان وجود برخی باورهای غلط در مورد مواد لبنی و بخصوص شیر به این افزایش و رشد بیماری دامن زده است.

با یک سوال و جواب ساده و کوتاه اطلاعات عمومی خود را در مورد شیر افزایش دهید و سعی کنید حتما روزی سه لیوان شیر را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

[[quiz_display=quiz-milk]]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • reza ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    2 0
    شیردرمتابولیسم بدن معجزه میکند
  • امیر ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    خیلی مفید بود با تشکر
  • فرخنده ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    5 1
    باسلام و تحيت خواهشمند است براي افراديكه نمي توانند بدليل بيماري شير مصرف نمايند راه حل مفيدي ارائه بفرماييد. قبلا" از لطف و همكاري صميمانه شما سپاسگزاريم.
  • اعظم ناصری ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    1 0
    ممنون .مطالب مفیدی بود
  • سعیده ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    7 1
    با سلام، ممنون، عالی بود. ولی یه سوال داشتم: من از دکترای طب سنتی شنیده ام که میگویند: اکثر شیرهای پاستوریزه از شیر گاوهایی بدست میاد که نان کپک زده میخورند، پس هیچ خاصیتی ندارند، آیا این نظر درسته؟
  • ایرونی ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    آزمون جالبی بود و بطور غیر مستقیم به مطالب مهم و آموزنده اشاره شده و تبعا بهتر در خاطر می ماند جای تشکر و قدر دانی است . لازم به اشاره که همانطور که در مطالب سایت اشاره شده متاسفانه طب غنی سنتی ایران در حال حاضر بدست افرا د ناباب و بی تعهد افتاده و با بستر ایجاد شده و از سویی با سوء استفاده از عدم فهم و آگاهی برخی از عموم مردم ، در سطح جامعه در حال جولان می باشند و با سود اندوزی ضمن به خطر انداختن جان ، سلامت و مال مردم ره هزار شبه را یک شبه طی نموده اند .و به ثروت های میلیاردی رسیده اند جالب اینکه در بسیاری از کتب طب سنتی به صراحت در برخی از شرایط بدن اعمالی از قبیل حجامت منع شده و برای بدن ضرر دارد و اشاره شده که بعد از دوره ای تغذیه و به اصطلاح ( عمل آمدن کبد و یا... ) فرد آمادگی حجامت را خواهد داشت . این درحالی است که در اکثر مطب ها و یا حجامان بدون رعایت حال فرد و تشخیص طبا یع سریعا فرد را دراز کرده و تا آمده فرد متوجه بشود حجامت ، فصد ( رگ زنی ) ، زالو درمانی و یا حجامت خشک ( باد کش ها ) برای وی تجویز شده و مریض بیچاره با خیال اینکه علی آباد خرابه هم شهری است در نهایت با خالی شدن جیب و دست از درازتر به منزل برگشته و خبر از این ندارد که به بدن خود چه جفایی وارد کرده و همین روال ادامه داشته و در نهایت فرد خسته و وامانده در میانه را ه خواهد ماند . جا دارد مسئولین وزارت بهداشت و درمان که فاقد مدیریت چنین بحران هایی در سطح جامعه اند هر چه زودتر به خود آمده و گامی در جهت خدمت به هم نوعان خود بردارند . انشا اله.