یک روانپزشک گفت: ۷۰ درصد جوانانی که معتاد هستند و مواد اعتیادآور سنتی و صنعتی مصرف می‌کنند دچار یکی از انواع مشکلات روانی هستند.

سلامت نیوز: یک روانپزشک گفت: ۷۰ درصد جوانانی که معتاد هستند و مواد اعتیادآور سنتی و صنعتی مصرف می‌کنند دچار یکی از انواع مشکلات روانی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهلا کرمی با تأکید بر اینکه باید مسئله آزار جنسی کودکان مورد توجه قرار گیرد، افزود: والدین هوشیار باشند اگر فرزندشان از اختلال و اضطراب رنج می‌برد باید بلافاصله سلامت روحی و روانی او را بسنجند و از مشاور کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه 70 درصد جوانانی که معتاد می‌شوند دچار مشکلات روانی هستند، اظهار داشت: فردی که مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه، حشیش و غیره مصرف می‌کند به دلیل مشکل روانی که دارد، سعی می‌کند به آرامش دست یابد، غافل از آنکه این موادمخدر علاوه بر تخریب روح، مغز و سایر اعضای بدن را نیز به مرور نابود می‌کند.

این روانپزشک با انتقاد از اینکه امروزه به دلیل مشغله‌های کاری و زندگی تجملاتی، والدین کمتر به مسائل و مشکلات فرزندان خود توجه می‌کنند، ادامه داد: خانواده مهمترین نهادی است که می‌تواند از همان بدو تولد با روش درست تربیتی، آینده‌ای عاری از هر گونه استعمال مواد مخدر و سایر موارد را برای فرزندان خود رقم زند.

کرمی همچنین در مورد رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، گفت: یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌هایی که می‌توان در مورد رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر انجام داد، ایجاد تفریحات سالم در قالب اوقات فراغت برای کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی وسیع در مورد عوارض مواد مخدر از سوی نهادهای مختلف و کانون‌های فرهنگی و آموزش و بالا بردن آگاهی مردم از طریق رسانه‌ها امری خوب است اما کافی نیست باید به‌صورت عملیاتی به این موضوع ورود کرد.

این روانپزشک اضافه کرد: باید از همان دوران کودکی برنامه‌هایی برای آموزش و افزایش مهارت‌های زندگی طراحی کرد که وقتی آنان به سن نوجوانی و جوانی می‌رسند بر اساس مهارت‌هایی که یاد گرفته‌اند، خود به خود از اعتیاد دوری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha