مخبر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس مستقیماً بر تخلفات برخورد و بحث سلامت را پیگیری می کند، گفت: باور داریم انسان سالم محور اصلی توسعه پایدار کشور است، از این رو باید سلامت را در جامعه نهادینه و آن را در تمامی ابعاد جسمی، روحی، اجتماعی و ... رشد دهیم.

سلامت نیوز: مخبر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس مستقیماً بر تخلفات برخورد و بحث سلامت را پیگیری می کند، گفت: باور داریم انسان سالم محور اصلی توسعه پایدار کشور است، از این رو باید سلامت را در جامعه نهادینه و آن را در تمامی ابعاد جسمی، روحی، اجتماعی و ... رشد دهیم.
به گزارش سلامت نیوز،دکتر محمد حسین قربانی، مخبر کمیسیون بهداشت مجلس در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت با بیان این که وزارت بهداشت متولی مبارزه با تخلفات در حوزه سلامت است و خلاء قانونی در برخورد با متخلفان نداریم، افزود: بهداشت و سلامت اولویت هفتم تا دهم دولت ها بوده است؛ اما امروز با همت و تلاش مسئولان بهداشتی کشور علی الخصوص پس از ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری، حوزه بهداشت و سلامت به اولویت های سوم و چهارم رسید که این یک گام اساسی و مهم در عرصه پزشکی کشور است.


وی با بیان این که به دلیل پاره ای از مشکلات و دغدغه ها، بحث نظارت بر مواد غذایی کمرنگ شده بود، ادامه داد: در حال حاضر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در حال پیگیری نظارت بر روند تولید و بسته بندی مواد غذایی است و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است. با توجه به این که متولی نظارت مواد غذایی سازمان غذا و دارو است؛ اما سازمان استاندارد، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مسئله درگیر هستند.


قربانی وزارت بهداشت را بازوی اجرایی و نظارتی مجلس در حوزه بهداشت و سلامت دانست و افزود: کمیسیون بهداشت در حوزه سلامت مردم به ویژه امنیت غذایی جدیّت خاصی دارد و مصمم است با تمام تولیدکنندگان محصولات غذایی که از سطح استاندارد مطلوب برخوردار نیستند، برخورد شدید کند.


این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به این که سلامت تولید و توزیع مواد غذایی باید از یک استاندارد تعریف شده جامع و کاملی برخوردار باشد، و در این زمینه باید از نظارت بیش تری صورت گیرد. از این رو جلسات متعددی با حضور سازمان غذا و دارو، سازمان استاندرد، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که در این جلسات تصمیمات لازم در خصوص نظارت بر مواد غذایی گرفته شده است.


وی در ادامه تصریح کرد: مجلس مستقیماً بر تخلفات برخورد و بحث سلامت را پیگیری خواهد کرد؛ چرا که باور داریم در تمام کشورها برای توسعه یافتگی و رسیدن به توسعه پایدار باید انسان سالم داشته باشیم. از این رو باید سلامت را در جامعه نهادینه و آن را در تمام ابعاد رشد دهیم.


مخبر کمیسیون بهداشت مجلس  در پایان اظهارکرد: در حال حاضر، اراده، اولویت و نظارت در مسئولان بهداشتی ایجاد شده است و توجه به سلامت و بهداشت جامعه در دستور کار وزارت بهداشت و مجلس است و امیدواریم بتوانیم با اقدامات موثر در این حوزه به ارتقای سلامت جامعه دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha