سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ضعف مدیریت پسماند در کشور گفت: هیچ گونه اقدامی تا کنون برای مدیریت پسماند در کشور صورت نگرفته است.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ضعف مدیریت پسماند در کشور گفت: هیچ گونه اقدامی تا کنون برای مدیریت پسماند در کشور صورت نگرفته است.

حسن تأمینی لیچایی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: متاسفانه امروزه بحث زباله‌ ها و ماندن آنها در طبیعت و عدم مدیریت آن به شکل صحیح یکی از معضلات کلانشهرهاست و تاکنون هیچ فکر جدی برای برون ‌رفت از آن اندیشیده نشده و در واقع در بخش مدیریت پسماند بسیار ضعیف عمل کرده ایم.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: البته انتقادات خود را به سازمان محیط زیست و شهرداری های کلانشهرها ارائه کردیم و معتقدیم که شهرداری ها نمی توانند مشکل پسماند و زباله های این مناطق را حل کنند.
وی با بیان اینکه وزارت کشور باید در بحث حل مشکل پسماند در کشور ورود کند، گفت: متأسفانه عملکرد ارگان هایی مانند شهرداری مورد انتقاد شدید ماست و باید فکر اساسی برای مدیریت پسماند کنند چرا که اگر رسیدگی نشود یک فاجعه زیست محیطی به بار آورده و سلامت مردم بیش از پیش تهدید می شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: باید گفت اگر مدیریت پسماند در کشور بیش از این به تأخیر بیافتد خیانت به مردم، بهداشت و محیط زیست کشور است.
وی همچنین با انتقاد از ضعف رسانه ها برای فرهنگسازی درباره تفکیک زباله از مبدأ نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ توجیهی در این بحث نمی شود و فقط شعار داده می شود اما باید بدانیم که با شعار نمی توان کاری از پیش ببریم بلکه باید فرهنگ تفکیک زباله در خانواده های ما جا بیافتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha