یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 121111

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد که عوامل آلوده کننده محیط و افزایش سن افراد از دلایل اجتناب ناپذیر افزایش سرطان در کشور است.

سلامت نیوز: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد که عوامل آلوده کننده محیط و افزایش سن افراد از دلایل اجتناب ناپذیر افزایش سرطان در کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «علی اکبر ولایتی» روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی احداث بیمارستان تخصصی موقوفه سرطانی در شهر ری این مطلب را بیان کرد.

وی با بیان اینکه تشخیص سریع و درمان به موقع احتمال علاج سرطان و طول عمر افراد را افزایش می دهد، گفت: اگر بیماری های سرطانی به موقع تشخیص داده شود و فرآیند درمان آن به موقع آغاز شود فرد به سلامتی خود باز می گردد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در تشریح این موارد ادامه داد: تشخیص زودرس یکی از موارد مهم در فرآیند بهبود و درمان سرطان است و وجود امکانات و وسایل لازم از دیگر ملزومات این فرآیند درمانی است.

ولایتی با بیان اینکه بیمارستان های موجود در شهر ری پاسخگوی نیازمندهای مردم این منطقه نیست، گفت: امیدواریم ساخت این بیمارستان موقوفه طولانی نشده و به 25 سال نکشد.

وی در ادامه در خصوص ویژگی های بیمارستان موقوفه سرطانی گفت: ایجاد مرکزی برای پژوهش بر روی سرطان از نیازمندی های اصلی این بیمارستان است.

نامبرده با تاکید بر اینکه این بیمارستان نخستین بیمارستانی است که به صورت جامع به بحث سرطان می پردازد ، ادامه داد: ایجاد مرکز پژوهش تا فرآیند درمان از بخش های این بیمارستان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha