دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 121161

جوانی را باید دوره طلایی زندگی نامید زیرا نه تنها در این دوران افراد با تمام انرژی به فعالیت می‌پردازند بلکه زیبا و شاداب هستند اما با فاصله گرفتن از دوران جوانی و نزدیک شدن به میانسالی و سالمندی، ردپای زمان در چهره و جسم آنها برجا می‌ماند. با این حال متخصصان تغذیه پس از مطالعات گسترده مواد غذایی را شناسایی کرده‌اند که موجب پیری زودرس می‌شود.

خوردنی‌هایی که به جنگ جوانی می‌روند

سلامت نیوز: جوانی را باید دوره طلایی زندگی نامید زیرا نه تنها در این دوران افراد با تمام انرژی به فعالیت می‌پردازند بلکه زیبا و شاداب هستند اما با فاصله گرفتن از دوران جوانی و نزدیک شدن به میانسالی و سالمندی، ردپای زمان در چهره و جسم آنها برجا می‌ماند. با این حال متخصصان تغذیه پس از مطالعات گسترده مواد غذایی را شناسایی کرده‌اند که موجب پیری زودرس می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، افزایش مصرف قند و شیرینی خود را با افزایش قند خون یا ابتلا به دیابت نشان می‌دهد. متخصصان و محققان معتقدند بیمارانی که به بیماری‌هایی مانند دیابت یا قند خون مبتلا هستند به نسبت سایر اشخاص سالم زودتر پیر می‌شوند از سوی دیگر شیرینی به کلاژن پوست آسیب می‌رساند.
پختن بیش از حد گوشت پیوند بین سلول‌های چربی را شکسته و باعث تشکیل هیدروکربن‌ها می‌شود که نه تنها پیری بلکه بروز سرطان را نیز به دنبال دارد.
اگر چه بسیاری از افراد هنگام طبخ غذا از میزان کمتر نمک استفاده می‌کنند اما به مصرف خوراکی‌های شور علاقه نشان می‌دهند، سدیم موجود در خوراکی‌های شور باعث حبس آب در سلول‌ها، پف صورت و همینطور پیری زودرس می‌شود.
نوشیدنی‌های انرژی زا، نوشابه‌ها و... نه تنها موجب افزایش انرژی نمی‌شود بلکه فشار خون، تپش قلب، اضطراب، سردرد، سکته مغزی و بی‌خوابی را به دنبال دارد.
سوسیس و کالباس به دلیل نگهدارنده‌ها باعث التهاب پوست یا تشدید روند پیری می‌شوند.
خوراکی‌های تند با واکنش در رگ‌های خونی بروز کرده و از طراوت و تازگی پوست کم می‌کنند و از سوی دیگر مصرف دائم غذاهای تند سن یائسگی و علائم این دوره را تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha