معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، در تشریح آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی حج تمتع، گفت: هیچ نگرانی از بابت ویروس "ابولا" و "کرونا" در بین زائران ایرانی وجود ندارد.

سلامت نیوز: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، در تشریح آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی حج تمتع، گفت: هیچ نگرانی از بابت ویروس "ابولا" و "کرونا" در بین زائران ایرانی وجود ندارد.

دکتر عادل مقصودی نژاد در گفتگو با مهر با اعلام اینکه تا کنون موردی از ابتلای زائران به ویروس "ابولا" و "کرونا" گزارش نشده است، اظهارداشت: زائران ایرانی در سلامت کامل به سر می برند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی با اشاره به آموزشهای مرکز پزشکی حج به زائران خانه خدا قبل از اینکه به عربستان بیایند، افزود: آموزشهای بهداشتی در چندین جلسه به زائران داده شده است و پزشکان مجرب و متخصص اعزامی به عربستان نیز در هر لحظه آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

مقصودی نژاد با اشاره به جمعیت 60 هزار نفری زائران ایرانی در حج تمتع امسال، گفت: دو بیمارستان در مکه و مدینه به همراه پزشکان متخصص رشته های مختلف چشم پزشکی، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان و...، در خدمت زائران ایرانی هستند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از وجود 63 پزشک زن در حج تمتع امسال خبر داد و گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر دارای مجهزترین ناوگان آمبولانس است که با داشتن 16 آمبولانس، آماده خدمات رسانی به زائران است.

وی در پایان بر رعایت بهداشت فردی از سوی زائران برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای واگیر، تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha