معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: قرار نیست بخش دیالیز بیمارستان ۱۵خرداد به بخش زیبایی تبدیل شود.بلکه به بخش سوختگی تبدیل می‌شود. این بخش وقف دیالیز نیست و بیمارانی که مشکل جابجایی دارند هزینه رفت و آمدشان پرداخت می‌شود.

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: قرار نیست بخش دیالیز بیمارستان ۱۵خرداد به بخش زیبایی تبدیل شود.بلکه به بخش سوختگی تبدیل می‌شود. این بخش وقف دیالیز نیست و بیمارانی که مشکل جابجایی دارند هزینه رفت و آمدشان پرداخت می‌شود.

مسعود یاوری در گفت‌وگو با فارس در رابطه با اخباری که از تعطیل بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد و تبدیل آن به بخش زیبایی گفت: این خبر یک سوء برداشت است، شاید عمدی یا سهوی به آن پرداخته شده و تبدیل این بخش به بخش زیبایی کاملاً کذب است.

وی ادامه داد: آنچه در حاکمیت بالینی به آن نیازمندیم بخش سوختگی است. در سطح شهر تهران نیز به بخش سوختگی بسیار نیازمند هستیم و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این زمینه عقب است. قبلاً دانشگاه علوم پزشکی ایران که ادغام شده بود بخش سوختگی شهدای یافت‌آباد به دانشگاه شهید بهشتی ملحق شده بود اما اکنون نیاز به بخش سوختگی داریم.

یاوری گفت: اما پس از جدایی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خواهان توسعه بخش سوختگی دانشگاه شده‌ایم و آنچه به این بخش بسیار در سطح بیمارستان‌ها نزدیک بود، بیمارستان سوانح سوختگی 15 خرداد است که درمان و ترمیم سوختگی‌های حاد در آن انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: پس نیاز آموزشی و درمانی حکم کرد که ما بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد را به بخش سوختگی تغییر دهیم، این در حالی است که از دو ماه پیش مصوبه هیأت اجرا نیز داشته‌ایم.

یاوری افزود: تأمین و توسعه بخش سوختگی و دیالیز هر دو مورد نیاز حاکمیت بوده و در مورد دیالیز فقط خواسته‌ایم محل ارائه خدمت را تغییر دهیم و برای اینکه کیفیت ارائه خدمت را به این بیماران افزایش دهیم، بیمارستان‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که هم از نظر کیفیت بهتر بوده و هم نزدیک‌تر به محل سکونت بیماران بوده است.

وی گفت: محل سکونت بیش از 95 درصد بیماران دیالیزی این بیمارستان در محدوده شرق تهران قرار دارد بنابراین بیمارستان امام حسین(ع) برای ارایه خدمت به این بیماران در نظر گرفته شد و برای 5 درصد بقیه بیماران نیز که در سایر مناطق تهران سکونت دارند قرار شد از مراکز تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران پذیرش گرفته می‌شود.

وی افزود: فقط 2 تا 3 نفر بیماران مشکل مسافت دارند که حاضریم هزینه‌های رفت و آنها را بپردازیم تا زمانی که بیمارستان مناسبی برایشان در نظر گرفته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیمارستان امام حسین(ع) و بخش دیالیز آن نوساز بوده و یک ماه است که ساخته شده است، این بیمارستان جنرال است و دارای تخصص‌های مختلف و جراحی‌های مورد نیاز بیماران دیالیزی است.

وی در مورد اینکه یکی از اعتراض بیماران دیالیزی طی مسافت طولانی از در بیمارستان تا بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) است، گفت: این طور نیست، می‌توانند بیماران تا ورودی بخش دیالیز با خودروی خود بروند و اصلاً نیاز به طی کردن مسافت طولانی نیست. من پیشنهاد می‌دهم فرد بی‌طرفی برود و فضا را ببیند، اگر اعتراض‌شان به جا بود ما حرفی نداریم. این در حالی است که امکانات این بیمارستان از بیمارستان 15 خرداد بهتر است.

یاوری همچنین در رابطه با اینکه گفته می‌شود بخش دیالیز بیمارستان 15 خرداد وقف شده، گفت: تا به حال مستندی از اینکه این بخش وقف شده باشد ندیده‌ام و مسئولان بیمارستان نیز این موضوع را تکذیب کرده‌اند و تا این لحظه اثری از وقف بودن این مکان به دست نیامده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد اینکه گفته می‌شود بیمارستان امام حسین(ع) کیفیت مناسبی در ارائه خدمات درمانی ندارد گفت: این گونه نیست، این بیمارستان یکی از بهترین بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، کیفیت بسیار بالایی دارد و قابلیت مقایسه با بیمارستان‌های رده اول این دانشگاه را دارد، چرا که تمام رشته‌های مختلف درمانی را در خورد دارد و از نظر بهداشتی نیز وضعیت مناسبی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha