معاون عملیات اورژانس کشور گفت: از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی از سال ۷۹ تاکنون ۶۲۷۶ هزارسورتی پرواز انجام شده و ۹ هزار و ۳۲۰ نفر مجروح از صحنه حادثه‌ها به مراکز درمانی منتقل شده است. هزینه هر ساعت پرواز برای اورژانس هوایی ۶ میلیون تومان است.

سلامت نیوز: معاون عملیات اورژانس کشور گفت: از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی از سال ۷۹ تاکنون ۶۲۷۶ هزارسورتی پرواز انجام شده و ۹ هزار و ۳۲۰ نفر مجروح از صحنه حادثه‌ها به مراکز درمانی منتقل شده است. هزینه هر ساعت پرواز برای اورژانس هوایی ۶ میلیون تومان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد سرور در نشست خبری مسئولان اورژانس از انجام 6 هزار و 267 سورتی پرواز از سال 79 تا کنون به وسیله اورژانس هوایی خبر داد.

وی گفت: 9 هزار و 320 نفر مجروح از صحنه حادثه‌ها به مراکز درمانی منتقل شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور به اجرای طرح تحول سلامت در حوزه اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت:‌ تا قبل از اجرای طرح میانگین روزانه 1.59 نفر توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل می‌شدند که این تعداد در 15 روز ابتدایی افتتاح 14 پایگاه اورژانس هوایی به 3.41 نفر و اکنون به 4.40 نفر در روز رسیده است.

سرور تعداد کل مأموریت‌های اورژانس هوایی از زمان افتتاح 14 پایگاه اورژانس هوایی را 293 مورد اعلام کرد و گفت:‌ در حوادث ترافیکی سرعت حضور در صحنه حوادث افزایش یافته و همین طور توانسته‌ایم به مناطق صعب‌العبور نیز دسترسی پیدا کنیم.

وی فرماندهی نیروهای امدادی در حوادث جاده‌ای را با پلیس دانست و گفت:‌ زمانی که اورژانس بنابر وظایف ذاتی خود سریعتر از پلیس به محل حادثه برسد فرماندهی را برعهده می‌گیرد تا نیروهای پلیس در صحنه حاضر شوند اما وظیفه اورژانس انتقال بیمار به صورت صحیح به بیمارستان است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور ادامه داد: اورژانس در مورد در فوریت‌های پزشکی و حوادث از صفر تا 100 درصد موارد را پاسخگو است اما در موارد دیگر دستگاه‌های مسئول خود باید پاسخگو باشند.

سرور با انتقاد از این موضوع که حمل اجساد در جاده‌ها متولی خاصی ندارد، گفت: هزینه هر ساعت پرواز اورژانس هوایی برای ما 6 میلیون تومان است.

وی به تجهیز بالگردهای اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام تجهیزات لازم در این بالگردها وجود دارد و آنها بعضاً مجهیزتر از خودروهای آمبولانس نیز هستند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در مورد ادغام شماره‌های تماس نیروهای امدادی نیز گفت: در ایران شماره‌های امدادی 3 رقمی متعدد است اما در کشورهای دیگر تنها یک شماره 3 رقمی برای ارائه خدمات امدادی به شهروندان وجود دارد.

سرور ادامه داد: در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون امینی راههای کشور طرح تجمیع شماره‌های امدادی به تصویب رسید و این طرح قرار است به صورت پایلوت در قم به اجرا گذاشته شود.

وی گفت:‌ نمایندگان تمام دستگاه‌های امدادی اعم از پلیس، آتش‌نشانی،‌هلال‌احمر، اورژانس و... در یک ساختمان واحد کنار هم می‌نشینند و به صورت یکجا به شهروندان ارائه خدمت می‌کند.

سرور تأکید کرد:‌ مقرر شد که در ابتدای اجرای این طرح شماره 110 به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس تغییر نکند اما همه شماره‌های دستگاه‌های امدادی دیگر روی 115 ادغام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha