مدیرکل اداره محیط زیست استان لرستان گفت: رودخانه سزار که بر اثر سقوط یک قطار حاوی اسید دچار آلودگی شده بود، از روز گذشته با خودپالایشی رودخانه به وضعیت معمولی باز گشته است.

سلامت نیوز:مدیرکل اداره محیط زیست استان لرستان گفت: رودخانه سزار که بر اثر سقوط یک قطار حاوی اسید دچار آلودگی شده بود، از روز گذشته با خودپالایشی رودخانه به وضعیت معمولی باز گشته است.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد وضعیت فعلی آب این رودخانه، گفت: از روز گذشته آب رودخانه به دلیل خودپالایشی رودخانه؛ از مواد سمی و اسیدی پاک شده و به حالت طبیعی درآمده است اما نیروهای ما به طور مداوم در حال آزمایش آب رودخانه هستند.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان اظهار کرد: اکنون در حال جایابی برای انتقال خاکریزهای هستیم که توسط نیروهای شرکت راه آهن برای جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به رودخانه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵ واگن از ۷ واگن سقوط کرده، حاوی اسید هیدورکسید سدیم (سود سوزآور) بوده‌اند، افزود: در لحظات ابتدایی ۳۵ لیتر و بعد از آن نیز در اثر نشتی، ۶۰ هزار لیتر اسید وارد آب رودخانه شده است.

فتحی بیرانوند در پاسخ به این سوال که آیا ورود تمامی ۶۰ هزار لیتر اسید به درون رودخانه ناشی از نشتی واگن‌های قطار بوده و یا آنکه برای تسهیل حمل و نقل واگن‌های واژگون شده این مواد به داخل رودخانه ریخته شده است، گفت: چنین مساله‌ای صحت ندارد و کارکنان راه‌آهن همکاری لازم را در این زمینه با ما انجام داده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دلیل واژگونی قطار، فرسودگی خطوط ریلی بوده است، افزود: شکایتی را علیه شرکت راه‌آهن تنظیم کرده‌ایم که در حال تکمیل است، همچنین مسئولان استان نیز اعلام کردند اگر تا هفته آینده مشکل فرسودگی خطوط ریلی در این منطقه حل نشود و حادثه‌ای مشابه رخ دهد؛ مسئولیت مستقیم آن با مدیرعامل راه‌آهن کل کشور خواهد بود.

چهارشنبه هفته گذشته در حادثه سقوط هفت واگن از یک قطار حاوی سوخت و اسید به درون رودخانه سزار در استان ایلام ۱۲۰ هزار قطعه ماهی تلف شدند و آب این رودخانه نیز با آلودگی قابل توجهی روبرو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha