رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: هیچ دارویی نیست که ما نتوانیم در ایران تولید کنیم چراكه 95 درصد داروهای مورد نیاز بازار به لحاظ عددی در کشور تولید می شود.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: هیچ دارویی نیست که ما نتوانیم در ایران تولید کنیم چراكه 95 درصد داروهای مورد نیاز بازار به لحاظ عددی در کشور تولید می شود.

دکتر سید حمید خوئی در گفتگو با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: داروهایی هم که تولید نمی شوند علتش تیراژ پائین است که برای بازار داخلی مقرون به صرفه نیست.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع اگر در مقوله صادرات بیشتر کار شود میزان داروها نیز گسترش می یابد و حتی داروهایی که در حال حاضر تولید نمی شوند هم تولید می شوند.

وی در خصوص مطالبات داروخانه ها از سازمان های بیمه گر نیز گفت: خوشبختانه طی یک سال اخیر ما شاهد یک تحول کم نظیر رو به جلو در عملکرد سازمان های بیمه گر به ویژه تأمین اجتماعی قرار داشته ایم.

خوئی اذعان کرد: اما در عین تشکر از سازمان تأمین اجتماعی در خواست داریم با سختگیری هایی به دنبال باطل شدن نسخ، نسخه تاریخ خط خورده که همکاران داروساز در داروخانه ها در ایجاد آنها نقشی ندارند نیز موجب نشود حق داروسازان زیر پا گذاشته شود.

وی با اشاره به این که سازمان های بیمه گر باید یک ملاک واقع گرایانه تری انتخاب کنند در عین حال افزود: تا بیمه شدگان؛ داروهای با کیفیت تری را دریافت کنند زیرا نباید این گونه تلقی شود که افراد تحت پوشش بیمه با کیفیت کمتر و افرادی که آزاد دارو تهیه می کنند با کیفیت بالاتری آنها را دریافت می نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha