دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 121218

مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیماران مبتلا به سندرم داون می‌توانند به متخصصان در ارتباط با یافتن روشی برای شناسایی دقیق‌تر و درمان آلزایمر کمک کنند.

سلامت نیوز: مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیماران مبتلا به سندرم داون می‌توانند به متخصصان در ارتباط با یافتن روشی برای شناسایی دقیق‌تر و درمان آلزایمر کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ متخصصان معتقدند آخرین یافته‌های به دست آمده ممکن است توضیح دهد که چرا افراد بزرگسالی که به این مشکل جسمی مبتلا هستند بیشتر احتمال دارد با بیماری‌های عصبی پیشرونده در دوران بعدی زندگی‌شان درگیر شوند.

«سیگان هارتلی»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه ویسکانسین گفت: امیدواریم بتوانیم نقش پروتئین‌های خاص در عملکرد شناختی و حافظه‌ای مغز را دریابیم. همچنین به دنبال آن هستیم با این یافته‌ها اولین مراحل پیشرفت این آلزایمر را درک کنیم و به اطلاعاتی دست پیدا کنیم که در پیشگیری و درمان آلزایمر کمک کننده باشد.

هارتلی افزود: پرسش‌های بی‌پاسخی در این مورد وجود دارند که چگونه پروتئین «بتا آمیولوئید» همراه با دیگر تغییرات مغز بر حافظه و قدرت شناختی آسیب وارد می‌کنند و چرا برخی افراد نسبت به دیگران در برابر آلزایمر مقاوم‌تر هستند. در این مطالعه متخصصان به بررسی نقش پروتئین بتا آمیولوئید در مغز افراد بزرگسال مبتلا به سندرم داون پرداختند. در این افراد که 30 تا 53 سال سن داشتند هیچگونه علائم بیماری آلزایمر یا دیگر انواع زوال عقل مشاهده نشد.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، این متخصصان مشاهده کردند در بسیاری از افراد مبتلا به سندرم داون سطح بالایی از پروتئین بتا آمیولوئید وجود دارد اما این افراد به پیامدهای منفی پیش‌بینی شده ناشی از افزایش این پروتئین مبتلا نشده‌اند.

متخصصان در نظر دارند از این یافته برای کمک به درمان و کنترل آلزایمر در آینده بهره بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha