مدیرعامل بیمارستان پارس گفت: معتقدم برای قوی ترشدن وبهبود عملكرد سازمان نظام پزشكی باید در قانون این سازمان حتمأ تجدید نظرشده و تغییراتی ایجاد شود.

سلامت نیوز: مدیرعامل بیمارستان پارس گفت: معتقدم برای قوی ترشدن وبهبود عملكرد سازمان نظام پزشكی باید در قانون این سازمان حتمأ تجدید نظرشده و تغییراتی ایجاد شود.
دکتر بهرام معظمی در گفتگو با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: سازمان نظام پزشکی در همه جای دنیا باید به عنوان جامعه صنفی پزشکان، مسائل صنفی آنها را مطرح و پیگیری نماید در حالی که این سازمان تاکنون نتوانسته این گونه عمل کند.

فارغ التحصیل دانشگاه لندن خاطرنشان کرد: البته باید گفت که دست سازمان نظام پزشکی هم بسته است و طبق قانون حق و حقوق خیلی محدودی دارد. در حالی که با افزایش قدرت قانونی سازمان نظام پزشکی این سازمان می تواند از نظر قانونی کاراتر و موثرتر عمل كند.

وی افزود: همچنین می تواند به عنوان یک نماینده صنفی قوی به تمامی مسائل جامعه پزشکی مملکت نیز بپردازد.

نماینده انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی درجه یک تهران تصریح کرد: متأسفانه سازمان نظام پزشکی به دلیل اختیارات محدودش کارایی لازم را ندارد و نمی تواند یک نماینده کامل برای جامعه پزشکی مملکت باشد.

وی ادامه داد: زیرا خدمات سلامت خیلی مهم است و در دنیا ارزش فوق العاده ای دارد؛این درحالی است كه سازمان نظام پزشکی ما نه دخالتی در بودجه سلامت دارد و نه کسی حرفش را در مورد تعرفه ها گوش می دهد و نه نظراتی که درباره مسائل و مطالب دیگر جامعه پزشکی دارد چندان مورد قبول واقع می شود.

معظمی بیان کرد: به رغم این که افراد بسیار خوبی در سازمان نظام پزشکی مشغول فعالیت اند که به طور واقعی توسط جامعه پزشکی انتخاب شده اند اما با تمامی این اوصاف باز هم به دلیل محدودیت ها نتوانسته وظایفش را به خوبی انجام دهد.

به گفته نماینده جامعه جراحان ایران، اگر سازمان نظام پزشکی از نظر قوانین محدودیت نداشت، مشکلات حاکم در جامعه پزشکی نیز سر راهش قرار نمی گرفت.

وی تأکید کرد: وقتی 5 سال قیمت k جراحی را فریز کردند رابطه بیمار و پزشک که از اول تاریخ بر اساس علاقه و احترام بوده خراب شد؛ در حالی که این رابطه زیبا طی قرن ها در این مملکت موج می زد.

معظمی به شفا آنلاین گفت: در واقع درست کردن این رابطه دچار اختلال، کار دشواری است و انرژی زیادی در این راه باید صرف کرد، شاید اگر سازمان نظام پزشکی در زمان خودش این توان را داشت و قوانین هم این اجازه را می داد این روابط به اینجا کشیده نمی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha